Werken

Trip Start Jul 24, 2011
Trip End Sep 21, 2011

Flag of Belgium  , Hainaut,
Tuesday, July 26, 2011

De werkdag van een pelgrim.

Vanmorgen om 8.30 op de fiets gesprongen. Bijna alles droog ingepakt, maar met regenkleding aan vertrokken. We hadden een flinke tocht gepland. Al snel bleek dat de snelheid er niet goed in zat. Ik had het idee dat mijn remblokken aanliepen. Daarbij lukte het mij om een aantal keren verkeerd te rijden. Om twaalf uur had ik er een hard hoofd in of we de geplande eindstreep voor vandaag zouden halen. De route was weer mooi, hij liep vele tientalen kilometers langs het riviertje de Dender. Het riviertje slingert door het landschap en er is nauwelijke bebouwing langs de oever, wel Balsemien en slechts af en toe verstoort een scheepje de rust. Mooi, mooi. Maar al dit moois heeft als nadeel dat aan deze route niets te koop is. Dus pas na twaalven lukte het ons om aan de verdiende koffie te gaan. We ontdekten dat als je in Belgie Cappuccino besteld dat dat koffie met melk en een berg slagroom erop is. Maar je krijgt er ook een glaasje likeurachtig iets bij. Vandaag eierlikeur met slagroom. Maar niet genuttigd, is niet goed voor de benen. Maar na deze koffiepauze was de snelheid er weer in. We passerden een zuil waarop stond nog 2000 km naar Santiago. Ongeveer 40 kilometer verder stond op een bord geschilderd nog 1789 km naar Santiago. Of ze meten verschillend of ze kunnen niet rekenen. Maar wel leuk dat overal op route Santiagokenmerken staan. In het boekje was al gewaarschuwd dat hier de heuvels beginnen. Nu dat hebben we gemerkt. Dat is trappen en schakelen. Honger krijg je er van. Om 18.00 uur op een dorpspleintje nog voor de tweede keer boterhammen zitten eten. En weer verder, uiteindelijk na 11 uur onderweg komen we toch op de geplande plaats aan, Tournai. Dan volgt een warme maaltijd. We hebben 121 km weg getrapt. Voor El een persoonlijk dagrecord.
Het is hard werken als pelgrim. Morgen staan er minder kilometers op het programma.

Joop

rene_sabine
rene_sabine on

Ein bisschen verrückt muss man schon sein. Aber genau das ist der Spaß dabei. Es klingt alles sehr verlockend. Weiterhin "gute Beine".