We zitten op de goede weg.

Trip Start Jul 24, 2011
Trip End Sep 21, 2011

Flag of Belgium  , Flanders,
Monday, July 25, 2011

We zitten op de goede weg.

We hebben een heel goed routeboek wat ons leidt richting Santiago de Compostella. De route gaat over autoluwe wegen, landbouwwegen en soms onverharde bospadden. Het is soms een beetje moeilijk voor mij om de route te blijven volgen. De beschrijving gaat ongeveer zo, ga over 2,5 km naar rechts dan direct links en dan weer rechts. Ik twijfel soms wat direct rechts is, een bospad of een straat? Maar goed uiteindelijk lukt het allemaal.
Maar dat bedoel ik niet met we zitten op de goede route. Gisteren, we waren nog maar net de Moerdijkbrug over en een mevrouw op een fiets vraagt "gaan jullie naar Santiago?" Ook worden onze schelpen op de stuurtassen herkend en roepen mensen "Santiago" en zwaaien wat. Vanmiddag stopten we in een belgisch dorp voor een slokje en een reep, komt uit een huis een mevrouw naar buiten en die vraagt "zijn jullie op weg naar Santiago?" "Ja, dat zijn wij" "Oh, hebben jullie dan trek in een taske koffie?" Ja,graag. En we werden uitgenodigd om binnen te komen, een verse pot koffie werd gezet en de Luikse wafel ook. De mevrouw doet dit al lang, pelgrims binnen vragen. Zij doet dit nadat haar zoon vanuit Antwerpen naar Santiago is gelopen. Trots laat ze foto's zien. Als we weer verder fietsen halen we een mevrouw op een driewieler in, ze lijkt geestelijk gehandicapt. Ze zegt heel vriendelijk gedag. Even later staan we stil en ze komt weer voor bij en vraagt "gaan jullie naar Santiago?" Ja. "Willen jullie daar eens aan mij denken? " El bevestigd dat. Als we haar voorbij fietsen vraagt El haar naam , Anniek, en El zegt dat haar naam meegaat naar Santiago. Dank je wel.
Tot slot, we stoppen in Lier om daar een stempel van de St. Jacobs kapel te halen. We kunnen het niet vinden en ik wordt aangesproken door een mijnheer, wederom dezelfde vraag. Weer ja. En dan komt er een verhaal dat een vriend van hem ook naar Santiago is gelopen..
Dat wij al zo dicht bij huis herkend zouden worden als Santiago-gangers had ik niet verwacht.
Vandaag hebben we onze tent opgeslagen in Londerzeel. Het weer dreigt. Net op tijd koken we de pasta, maar we moeten het binnen in ons tentje op eten. Na drie kwartier weer droog.

Joop

rene_sabine
rene_sabine on

Ja, die Welt der Pilger ist wundersam und wunderbar.

Wendy on

Arme onverharde bospadden... :-(