1ste etappe

Flag of Belgium  , Hainaut,
Sunday, July 24, 2011

Eerste dag.

Tata te tata tete ta.

Zo klinkt mijn St. Jacobsschelp tegen mijn stuurtas.
Er tussen door een elfentinkeltje van de St. Christoffelsleutelhanger, die ik van mijn collega heb gekregen en ook aan mijn stuurtas hangt.
Mij kan niks gebeuren...
Dat getik van de schelp was in het begin nogal irritant, maar het went snel. Zo word ik doorlopend herinnerd aan waar ik naar toe ga.
Op de mooie fietspaden in Nederland klinkt het heel regelmatig.
Ook in Belgie hebben ze van die rode fietslopers voor ons uitgerold. Bijna overal. Er zijn ook nog van die gladde keitjes en daar springt mijn schelp er lustig op los, niks geen regelmaat.
De kilometers glijden gestaag onder onze fiets door.
De eerste keer dat ik op de teller kijk heb ik er al 28 km. op staan.
We rijden als een treintje, Joop voorop en ik in zijn windschaduw erachter.
Arme Joop hij heeft al veel meer aan gewicht en dan ook nog voorop willen rijden.
Het lijkt bij Joop alsof hij zijn motortje aanzet en dat zijn benen dan als vanzelf gaan trappen.
Hij stopt alleen als hij de weg moet zoeken. Kaartje werkt soms niet mee...
De wind komt van rechts, westenwind.
Het regent (we vertrekken zelfs in de regen), af en toe droog, maar we houden toch de hele dag de regenkleding aan. Regenkapje voor de helm, regenjas, regenbroek en zelfs regen-overschoenen.
De temperatuur is heerlijk, ik heb hem op geen enkele klok/thermometer langs de weg boven de 15 graden uit zien komen, maar met alles wat we aanhebben is dat precies goed.
We halen ons stempel in een prachtige kerk in Hoogstraten.
De camping was nog even zoeken, maar we zijn geinstalleerd en soep en koffie zijn al naar binnen.
Ik kijk uit naar de dagen die komen.
El.

Weer: Onstuimig.
Dag afstand:73 km.

rene_sabine
rene_sabine on

Ich lese und lebe mit. Der Anfang klingt schon sehr spannend. So spannend, dass ich am liebsten mit auf die Reise gehen würde.