3 dagen proefdraaien

Camping
Met

Flag of Netherlands  , Zuid-Holland,
Monday, July 4, 2011

Met de tocht naar Santiago de Compostela voor de boeg was het tijd voor een proefritje.
Zaterdag  vertrokken naar Hoek van Holland. Heerlijk hollands tegenwindje, maar verder een mooie tocht met het laatste stuk vlak langs de waterweg. De "Camping van Hoek van Holland" was snel gevonden en ons tentje liet zich gewillig opzetten. Deze camping riep weer wat oude herinneringen op. El was hier vaak met haar vader en moeder geweest. Ik één keer met H. van der V. H ging op een avond, met een heel oude auto, naar de camping wat vrienden opzoeken om wat te kletsen en een shaggie te roken. Dat bleek later een blowtje te zijn, wist ik veel. Ik zat erbij en keek ernaar.
Na familiebezoek het strand opgezocht en naar de ondergaande zon gekeken, dit als oefening voor over een paar maanden bij Finistere. Zondag ging de tocht naar Noordwijk. De route liep door de duinen. Die duinen zijn na Wassenaar best hoog en met die tegenwind regelmatig een flinke klim met al die tassen aan de fiets. Het kwam eigenlijk wel goed uit dat klimmen want onze Camino-coach, René, had ons aangeraden om hoogtemeters te fietsen. Bij aankomst in Noordwijk stond de het hoogtemetertotaal op 258 meter. Niet slecht voor zuidhollandse be
grippen. De camping was een natuurvriendencamping. Dat betekend er is hoofdzakelijk natuur en een klein beetje sanitair. Dat geeft rust. De meeste herrie kwam 's avonds van het koken van de pasta maaltijd op onze benzinebrander. Vandaag, maandag, weer richting Dordrecht. Prima fietsweer met in het begin wind mee, later draaide de wind en speelde weer wat met ons. Na 80 km weer thuis.
We hebben een paar dingen geleerd. Proberen wat stuctuur in onze tassen aan te brengen, zodat niet iedere dag spullen in een andere tas zitten. Toch wat minder meenemen. Nog wat aan het stuur van El veranderen, ze houd er nu blauwe plekken aan over.
Onderweg moest ik wel vaak denken, "zo, dat gaan we dus 2 tot 3 maanden doen"
We gaan door met aftellen.

Trudy on

Leuk begin! Spannend jongens..

rene_sabine
rene_sabine on

Ihr macht alles richtig. El hat schon mal vorne keine Taschen. Sehr gut!
Joop ... El wird Dich am Berg platt machen! :-)))

René

Diny on

Fijn dat het ook nog mooi weer was en El zelfs nog een verjaarsfeestje gehad heeft. Dat is met zo'n mooi rond getal wel erg leuk. Ook al geeft ze er niet om. Moeten jullie dan nog een proefrit maken, of weten jullie nou echt wel hoe het moet en vooral wat er mee moet en wat echt niet? Nou succes met de nog nodige voorbereidingen. Wij bellen nog wel met elkaar. Kijken erg uit naar de berichten, moesten we niet eens zo lang wachten, nadat René en Sabine er mee uit gescheden zijn. :-)

Ineke Snaathorst on

Nou ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen.