Vanuit indonesie arriveren we in singapore ...

Trip Start Jan 09, 2000
Trip End Jun 05, 2000

Flag of Malaysia  ,
Saturday, May 20, 2000

Vanuit Indonesie arriveren we in Singapore. Wat een verschil! We verbazen ons over de wolkenkrabbers en de luxe om ons heen. De ene shoppingmall na de andere, merkkleding, coca cola, SPULLEN, daar gaat het om in Singapore. Wel weer heerlijk gegeten, bijvoorbeeld bij de Delifrance. Wat een croissantje toch lekker zijn. En een echte capuccino ook trouwens! Een hele dag vertoeven we maar liefst in de stad. Het is makkelijk om met de bus de hele stad door te cruisen, kost ook erg weinig. We kopen een kaartje voor de nachttrein naar Kota Baru, Noord Maleisie. Als je op het station in S'pore bent, staat er meteen heel groot: 'Welcome to Malaysia': alle treinen gaan rechtstreeks Maleisie in. Gek idee, zo'n stadstaatje. Zo gezegd zo gedaan, een paar uur later maken we het onszelf gemakkelijk in een heel klein bedje in de trein. Allerlei grensformaliteiten worden min of meer overgeslagen, van Singapore naar Maleisie reizen is niet echt een big deal. We slapen best lekker en komen de volgende ochtend in Kota Baru, waar we meteen richting de Perhentian Islands gaan. Met een shared taxi naar een plaatsje, van waaruit je een boot naar deze twee kleine eilandjes kan nemen. We besluiten naar Palau Kecil te gaan, de kleinste van de twee. Half uurtje met de speed boot. Er staat een groot bord voordat je aan boord gaat, met 3 rules:
niet roken, niet meer dan 6 mensen aan boord en altijd de life jackets dragen. Nou, je reaadt het al: life jackets zijn nergens te bekennen, er passen makkelijk 11 mensen op het bootje en de ' kapitein' steekt boven het dampende motortje nog maar eens een sigaretje op.
Het eiland is een waar genot. Er zitten alleen maar backpackers. Eigenlijk best leuk om weer eens even tussen 'de mensen' te zijn. Binnen een paar dagen heb je het gevoel of je in een dorp loopt, en de helft van de mensen kent. Het water is blauw/groen, feller heb ik het nog nooit gezien. De stranden wit en poederig en zijn omzoomd door metershoge palmen. Er zijn hutjes van hout en bamboe, en verder veel cafeetjes, waar elke avond op het strand geBBQ-ed wordt. Bovendien verkopen ze ook nog eens de lekkerste kokos- en mangoshakes die je je maar kan voorstellen. Geen alcohol (officieel: moslim) maar 's avonds verschijnen er diverse mannetjes met koelboxen op het strand die natuurlijk goede zaken doen. Heerlijk!! We blijven er 5 dagen, en luieren, lezen, zwemmen, duiken, snorkelen, eten en drinken. We willen natuurlijk ook Thailand nog zien, dus we besluiten op de 5e dag toch maar te gaan... Palau Kecil is zeker goed voor een lange tijd relaxen!!