Fødselsdag, hvalhajer og tømmermænd.

Trip Start Unknown

I en bus
Whalesharks.
Tumalog waterfalls

Flag of Philippines  , Central Visayas,
Friday, September 7, 2012

Vi startede weekenden med at holde fødselsdag for Christian og en gut der hedder Peter hos en dame der hedder Anne.. Vi skulle grille mad hos dem, sammen med en masse af de andre studerende. Vi kom desværre for sent da vi sad fast i trafikken pga. et stort regnskyl så vi kom derud i løbet af aftenen. Vi grillede en masse kylling og svin til 20 personer og alt hvad vi kunne drikke af øl, sodavand og sprut - det hele blev kun 600 kr.!
Ved et tiden tog 15 af os til busstationen i højt humør og prøvede at finde en bus der kørte syd på til Oslob der er kendt for sine hvalhajer. Det lykkedes men den kørte først kl 3. Det var en lang og munter tur, nogle sov, andre dansede og sang osv. Da bussen ikke holdt pauser men kørte med åbne døre noget af tiden, prøvede vores gode ven Thue at tisse ud af døren i fart men buschaufføren lukkede døren hvilket resulterede i at Thue blev fastklemt i døren. Det morede vi os meget over på nær Mie der ikke kan huske noget af det
Vi faldt endelig i søvn og blev vækket da vi ankom kl seks om morgenen. Det var skyfrit og der var en flot morgen. Det første hold blev sendt ud og vi andre ventede på stranden. Da de kom tilbage blev vi sejlet ud i små kanoer. Vi sprang i og blev mødt af the gentle giants der blev fodret af lokale fiskermænd for at trække dem tæt på kysten. Det var en stor oplevelse at svømme med så store fisk. Det krævede lidt viljestyrke for Mie at komme tæt på dem da det ikke er hver dag man svømmer ved siden af en syv meter lang haj. Det var med blandede følelser vi blev sejlet i land igen. Det var en kæmpe oplevelse at svømme med så store fisk men vi ville gerne have oplevet dem hvor de svømmede frit istedet for at de blev fodret.
Efter vi spiste morgenmad lejede vi en ladvogn og tre motorcykler til at køre os op af et bjerg for at se vandfaldet Tumalog. Vi gik ad en stejl bjergvej ned i en dal og ankom til en lille sø omgivet af palmer og bambus og med et eventyrligt vandfald. Vi badede og slappede af i oasen i et stykke tid.
Vi kom tilbage til hovedvejen og fangede en bus hjemad. Det var en lang tur hjem da vi endelig var blevet trætte og ikke kunne falde i søvn i den alt for varme og larmende bus.
Vi tog hjem til Mactan ved otte tiden og sov til den næste morgen, selvom de andre ihærdigt prøvede at lokke os i byen. Men man er jo ikke 27 år længere.
Søndag skypede Christian med de gamle og imens lavede Mie lækker fødselsdagsmiddag. Eller det var planen men rejerne til forretten var rådne og bøfferne var seje men det var en god og hyggelig aften og fik lagkage til dessert. :D