Washinghton DC, New York, San Francisco, Yosemite

Trip Start Unknown

Flag of United States  , New York
Tuesday, April 4, 2006

Hehe, eindelijk weer eens tijd om een update te geven wat ik zoal gedaan heb de laatste weken. Het waren drukke weken en de tijd vliegt nu echt om, wil eigenlijk nog wel een paar maandjes langer blijven hier!!
Maandag 3 april ben ik aangekomen in Washinghton D.C., ik had daar een hotel vlakbij het airport, ik kwam daar om 10.00 pm aan, dus effe wat eten en slapen dacht ik. Dus ik naar zo'n lokal eetcafeetje maar de keuken was al gesloten, dus dan maar biertje drinken he. Beetje met de lokale jeugd tot 2 uur zitten te buizen. De volgende dag ging ik al om 8.00 uur naar mijn volgende hotel down town. Die dag heb ik alles bekeken in Washington. Is natuurlijk wel leuk om al die gebouwen zoals het witte huis , het capitool en e.d. te zien, maar vondt het geen super gave stad. 's Avonds kwamen Pieter (marketeer nl), Laurens (grote grower Canada) en Jan (sales person bejo) aan. Effe wat eten en daarna wilden de heren ook wel effe Washington zien. Dus zij een taxi voor anderhalf uur bestellen en effe alles rijden waar ik de hele dag op gelopen had. Hadden een of andere arabier die heel slecht engels sprak als taxi chauffeur, was wel lache.
De volgende dag hadden we een afspraak bij de USDA (regerings afdeling), om te praten over naamsbescherming van de shallot. Er wordt namelijk columbiaanse ui verkocht onder de naam van shallot. Wel gaaf om eens in zo'n gebouw te komen en een gesprek te hebben met een hele delegatie van ambtenaren. Eigenlijk was het redelijk snel opgelost en was het redelijk snel handje klap. haha. Daarna zijn we met de auto naar New York gereden. Daar hadden we 's avonds een dinee met een van de grootste (specialty) groenten en fruit distributeurs van de oostkust. In een te chic restaurant aan de rivier de Hutson. Daar werd om de goede contacten te onderhouden echt met het geld gesmeten (flessen wijn van 80 dollar). Heb de heerlijkste biefstuk ooit gegeten. Aangezien dat Erwan (de man van het bedrijf) ook rookte stond ik al snel effe buiten met hem om een sigaret te roken. Echt zo'n snelle yup! Hij vroeg me direct of ik bij zijn bedrijf twee weken wou meelopen om een betere indruk te krijgen in hoe de business hier werkte. Ik was natuurlijk compleet overdonderd want zo'n kans krijg je natuurlijk nooit (zowel voor het bejo, het bedrijf waar ik voor werk, als voor me zelf). Dus wij weer naar binnen en we legde het voor aan de rest, deze waren ook razend enthousiast hierover, maar ik moest natuurlijk wel nog toestemming krijgen van mijn baas en mijn ticket moest omgezet worden. Dus wij weer verder eten en effe later weer een sigaretje roken, dit keer vroeg hij me wat ik wou gaan verdienen als ik klaar ben met mijn studie en hier zou komen werken. Daar wist ik natuurlijk helemaal geen antwoord op, dus ik zei maar omkosten om te leven in new york plus wat extras. Hoe serious hij was wist ik natuurlijk ook nog niet, maar was wel lachen.
Wij na het eten naar het hotel en pieter, lourens en ik nog effe een blokje om maken. Al snel kwamen we in en "bar" terecht op broadway. Daar hebben me ons goed geamuseerd tot 3 uur 's nachts.
De volgende dag moesten we weer om 6.00 opstaan om te gaan werken. Moesten redelijk veel bezoeken afleggen. Royale kater natuurlijk. Ik mijn baas opgebeld om uit te leggen wat mij was aangeboden en hij zag het ook als een grote kans. Dus wij later die dag weer terug naar Erwan en alles was geregeld. Ik kan nu twee weken in zijn bedrijf meelopen en krijg kost en inwoning bij hem en zijn vrienddin.
Die avond zijn de nog naar het empire state building geweest, zag echt prachtig uit (102e etage) en daarna gingen we eten in het marriot hotel, dit was ook een te luxe wolkencraber met een restaurant dat ronddraaide terwijl je aan het eten bent, echt te bizar en een overzicht over de hele stad.
De volgende dag zijn nog wat service providers gaan bezoeken en hebben ze me bij mijn hostel afgezet waar ik dat weekend zowieso zou blijven. Redelijk kapot van de week ben ik direct gaan slapen en de volgende dag heb ik alle hot spots van New York bekeken. Erg gaaf, alleen jammer dat het de hele dag regende (fotos). Zondag een beetje in Central Park rondgehangen en al snel belde Erwan dat ik de metro naar de Bronx moest nemen omdat hij aan het werk was (ja ze werken daar zelfs op zondag). Aangekomen in de Bronx kon ik het bedrijf (www.baldorfood.com) niet direct vinden, dus liep ik daar met mijn laptoptas en weekendtas door niet bepaald de aardigste buurten, en iedereen keek me ook echt zo aan van, mmmh dat is zeker een verdwaalde toerist. Maar geen robbery en Erwan kwam me oppikken, na een half uur zwerven door de Bronx. Erwan was van origine een Fransman, dus ik heb daar twee weken elke avond te lekker gegeten. Tevens luste hij ook wel een borrel, flesje wodka ging er in drie dagen wel door. Toch wel een beperkt wereldje, werken 10-12 uur per dag, 6 dagen in de week!
Op het bedrijf heb ik de eerste week in de morgen in het magazijn orders gepikt met zo'n automatische steekwagen, aangezien het magazijn redelijk groot was (7000 items), is het redelijk hard rond racen. In de middag werkte ik aan een concept idea om een nieuw brand naar de markt te brengen. De bedrijfssfeer was zeer appart, echt zo'n sales bedrijf en de directeur kwam 's morgens binnen om iedereen een hand te geven en de rest van de dag was ie iedereen uit aan het schelden. Het was een groot theater!!
Aan het eind zei Erwan dat wanneer mijn spaans oke was dat ik zo kon beginnen met werken daar. Aan de ene kant wel gaaf, maar weet niet als ik dat leven wil "lijden" daar.
Terug gevlogen via Chicago en alweer een nieuw record aantal uur niet roken, haha. Het klote is dat je twee keer van vliegtuig moet wisselen, maar nergens kunt roken op de vliegvelden maar ook niet genoeg tijd hebt om uit de security area te gaan en terug te komen.
De volgende week was de area manager US vanuit Nederland hier en hebben we een beetje gebabbeld over mijn opdracht en potentiele kansen op een baan. Is wel leuk dat ze net bezig zijn met het opzetten van een marketing afdeling.
Het volgende weekend ben ik naar San Francisco gegaan met een collega, Scott. Hij werkt 1 a 2 dagen per week hier, maar woont in Fresno. We zijn op vrijdag vertrokken en 's avonds gaan stappen in een paar clubs. Clubs zijn erg gaaf, alleen een beetje jammer dat vanaf 2 uur geen drank geen geschonken wordt. Scott's vrienddin en haar roommate waren ook langsgekomen. Gelukkig hadden we drank ingeslagen en hebben we op de hotelkamer nog tot 6 uur 's morgens gefeest. (mag ook wel voor een kamer van 230 dollar). De volgende morgen hebben we per kabelcar San Francisco bekeken, erg gaaf alleen heb nog nooit zoveel zwervers gezien, beetje zonde voor de atmospheer van de stad. Jammer genoeg was het bewolkt dus konden we de Golden Gate Bridge maar gedeeltelijk zien. Alcatras was wel goed te zien, maar we hadden geen tijd om daar naar toe te gaan. Die avond zijn we naar Fresno gegaan en zijn we gaan stappen met wat vrienden van Scott. Echt iedereen drinkt en rijd hier in Amerika, maar als je van de ene naar de andere club wilt moet je ook wel omdat het uitgaansleven hier aardig verspreid ligt.
Afgelopen weekend ben ik weer naar Fresno geweest omdat we op zondag naar Yosemit park gingen. Een van de grootste national parken daar. Scott's vrienddin heeft een jeep en het was warm genoeg om zonder dak te rijden, erg gaaf. Het park was erg mooi, enorme rotspartijen en gigantische watervallen. Het park is ontstaan uit een gletjer die zich door de bergen heeft geduwt. Zijn natuurlijk zeike nat geworden toen we van te dicht bij foto wilden nemen, maar was wel indrukwekkend.

Nou was een beetje een lang verhaal, volgende keer zal ik het wat korter houden.
Moet nog drie weekjes werken hier en dan ga ik eindelijk naar mijn zusje in Ecuador, dat zal een hele andere ervaring zijn, maar heb er royaal zin in!!!

spreek jullie snel weer,

gr Erik