Where is the mini bus?

Trip End Jun 28, 2008

Flag of Poland  ,
Monday, April 30, 2007

We arrived to Przemysl about 6:30 am. At the train I slept maybe half an hour at all, because I can`t sleep in sitting position.
We got off with plenty of people with backpacks, including girl guides and boy scouts. Apparently going in the same direction as me and Sarah, so we followed them.
My uni mate told me that when we would get off at Przemysl, just in front of the train station I was supposed to see a mini bus going to Ukraine, Lviv and it would cost 10 zl. Though, either I wasn`t too clever, or actually there was no any mini bus going to Lviv at all. There was a coach station instead, and we bought there tickets to Lviv (20 zl each). because we had to wait 1 hour for our coach, we sat down, waiting. I only went to a bakery nearby the railway station and bought some cakes for our breakfast.
POLISH:
Przyjechalysmy do Przemysla jakos o 6:30 rano. W pociagu przespalam sie moze z pol godziny w ciagu calej nocy, bo na siedzaco nie umiem.
Z nami wysiadlo mnostwo ludzi z plecakami, w tym harcerze, najwyrazniej zmierzajacy w tym samym kierunku co my. Poszlysmy wiec za nimi.
Kumpela z roku, Ewa, powiedziala mi, ze jak wysiade w Przemyslu, to naprzeciwko dworca PKP powinien byc mini bus jadacy na Ukraine, do Lwowa i ma kosztowac 10 zl. Albo nie bylam jednak zbyt spostrzegawcza, albo faktycznie nie bylo tam zadnego minu busu do Lwowa. Byl za to dworzec PKS, na ktorym kupilysmy bilety (po 20zl) do Lwowa. Poniewaz mialysmy 1 godzine do wyjazdu, usiadlysmy, czekajac. Skoczylam do piekarni naprzeciwko dworca po swieze drozdzowki na sniadanko.