Kep ons strandparadijs

Read my review - 1/5 stars
kep national park

Flag of Cambodia  ,
Thursday, March 1, 2012

Eerst even een bedankje aan al mijn trouwe volgers! Binnen 2 maanden al 1000 bezoekers! Leuk dat jullie zo meeleven. We doen erg ons best om leuke stukjes te schrijven en zijn erg blij met jullie commentaar, dat we altijd lezen! Zodra ik een internetcafe met cardreader tegen om, of een laptop tegen het lijf loop, zal ik snel alle blogs voorzien van foto's! En dan nu door met de blog!

Je leest vaak in de Lonely Planet (LP) dat er plaatsen zijn waar je vaak langer blijft hangen dan gedacht. Tot nu toe had ik die behoefte nooit zo en zat ik al snel weer met mijn hoofd in de zaken die ik in het volgende plaatsje wilde zien. In Don Det bekroop dit gevoel mij voor het eerst. De dagen die we daar lagen te chillen, zonder gedachte aan morgen, waren dan ook erg Zen. Zodra we begonnen te denken over Cambodja en alles wat we daar gingen doen werd ik weer onrustig en moest het vertrek dan ook maar eens gepland worden.

In Kep, aan de Cambodjaanse kust bij Vietnam, kregen Joyce en ik dat 'hang je hangmat op en kijk niet meer op' gevoel bijna gelijk bij aankomst. Vandaar ook de simpele eerste blog met alleen een foto. Net uit de bus zaten we bij de tourist information rustig ons hostel uit te zoeken toen we een lokaal blaadje vonden over de kust van Cambodja. Dit gidsje gaf ons zo veel ideeŽn dan we voor het eerst het gevoel hadden dat een plaatsje tekort werd gedaan in een reisgids. We konden zo meerdere dagtochtjes verzinnen met allemaal verschillende thema's: verkennen van de verlaten en vergane franse villa's moslim visser dorpjes (volkje genaamd: Cham), wandelingen in het kleine nationaal park, tourtjes naar Kampot en het Bokor National park, bezoeken van peper boederijen of zeezoutwinningsbedrijven en natuurlijk het in de gids vermelde Rabbit Island. Zoals je begrijpt waren we toen we geinstalleerd waren in onze bungalow en aangekomen op de crab market behoorlijk verliefd geworden op dit slaperige dorpje. Dat de kok even de zee inliep om de bestelde krab uit de kooi te halen hielp natuurlijk ook!

Die avond waren we blij dat we er deze keer wel aan gedacht hadden om veel te pinnen in Phnom Phen en besloten we dan ook Sinoukville (de 'grote' bestemming aan de kust) te laten voor wat het was en zo lang in Kep te blijven als leuk was! Nu hier op de 4e dag in Kep doen we weer gewoon lekker niks en staren naar de zee vanuit het restaurantje van onze guesthouse. Misschien gaan we zo even zwemmen, misschien ook niet...

Wil je meer weten over Kep? Volg dan dit linkje.

My Review Of The Place I've Seen

Loading Reviews

Sabine on

Geniaal! Zou het hier ook kunnen; misschien ga ik vandaag werken, misschien ook niet?? Denk dat ik het niet lang vol zou houden voor ik ontslagen zou zijn! Maar geniet er lekker van, het klinkt alsof jullie het ook echt wel even nodig hebben. Je hebt ook al zo veel gezien en zo veel indrukken opgedaan!!!!
Geniet!

Maartje on

Kep, klinkt fantastisch! Ik heb Kep even opgezocht in google en volgens mij hebben jullie groot gelijk! Ik kan mij voorstellen dat het na zo'n, toch best drukke tijd, heerlijk is om te denken: 'Wat zal ik nu eens gaan doen?'
Geniet ervan!

Mary on

Wereldreizen is best hard werken, dus zie dit als een welverdiende vakantie ;-).
Als ik de foto´s zie dan krijg ik ook zin in een wit strand en een hangmat en zon zon zon.

Karin on

Klinkt een beetje als mijn dagen in het Maleisische surfgehucht... heerlijk!

opa enoma on

fyn dat jullie een rustpauze nemen en geniet van die momenten liefs oma en opa

daar voor die boomhut on

zie ik daar een hobbit?