Luang Prabang merci à vous!

Trip Start Jan 16, 2012
Trip End Aug 16, 2012

B&B Guesthouse

Flag of Lao Peoples Dem Rep  , Luang Prabang,
Monday, January 30, 2012

Twee dagen op de slowboat was voor mij en Joyce voorlopig even genoeg en we zij blij dat we in de avonduren aankomen in het world heritage stadje Luang Prabang.

Het oude gedeelte van de voormalige hoofdstad van het gelijknamige koninkrijk bestaat voor het grootste gedeelte uit tempels en Frans koloniale gebouwen. De invloed van Frankrijk laat zich op meer positieve manieren blijken merk ik als ik op een terrasje een dubbele espresso en sandwich bestel. Even waan ik me in een mediteraans café terwijl het zwarte goud door mijn slokdarm glijdt en ik de caffeine tot in mijn tenen kan voelen. Jullie begrijpen dat ik het hier dan niet heb over de in Thailand populaire oploskoffie of een sandwich van de AH to go. Een broodje was tot nu toe eigenlijk helemaal niet te krijgen.

Ook grappig is dat er opvallend veel Franse touristen zijn die allemaal verwachten dat iedereen Frans spreekt. Dat is helaas niet meer het geval.

Dat het ook gewoon een Aziatische stad is merk je als je de nightmarket bezoekt. Daar hebben ze een hele steeg met allemaal kraampjes die een soort lopend buffet vormen. Voor wat kippen mag je je bordje vol laden met allerlei groeten, rijst en noodles en voor een kipje of wat extra krijg je er dan bijvoorbeeld nog wat lekker gebbq'd varken of kip bij. Samen met een heerlijke bier Lao zaten we heerlijk te smullen!

Na dit melangolische moment pakken Joyce, Stephan, Anni (de twee Duitsers die we in respectievelijk Ayuttaya en Sukhuthai hebben ontmoet en hier weer treffen) en ik onze fiets en verkennen de omgeving. Natuurlijk nieuwschierig naar het leven van de 'echte' Laoitiaan dwalen we een beetje af tot ons onverharde pad doodloopt in een dorpje waar wij ineens de attractie zijn. Leuke ervaring!

Sabine on

Edgar; niet je vriendjes snijden op de fiets hoor, beetje jammer als ze keihard op de grond vallen ;)

Merel on

Wat verwarrend! Een Franse stad in Thailand! Hu?
Gelukkig heten die Duitsers gewoon Anni en bratwurst!

Mary on

hahaha