Hot & Sexy

Trip Start Jan 16, 2012
Trip End Aug 16, 2012

Flag of Thailand  ,
Sunday, January 29, 2012

Het Thaise avontuur is bijna ten einde maar natuurlijk niet voordat de eerste kookworkshop werd gevolgd.

De markt waar we terecht kwamen bij het inkopen doen verschilde niet veel
van elke andere Thaise markt. De geur van bekende en onbekende kruiden. De duizend en een stalletjes met producten waar je slechts soms wat herkenbaars tussen vind. En natuurlijk het geknetter van de tuk tuks, brommers en ander vervoer dat er tussen door moet. Dit keer allemaal in een soort schuur zodat de vrouw die gehakt staat te draaien ten minste droog staat, zij het niet gekoeld.

Wat anders is, is dat 'An' ons vandaag allerlei dingen uitlegt. Het verschil tussen gele en witte tofu, waarom er 15 soorten rijst te koop zijn en hoe je daar de sticky rijst uit haalt.

Na deze rondleiding wordt het omgeving van de les een stuk landelijker. Aangekomen op de boederij krijgen we les in de geuren en smaken van Thailand. Zo is er een specifieke gember, limoen en zijn er drie heerlijke soorten basilicum.

Achter onze kooktoestellen gaan we in vogelvlucht door de Thaise keuken. Lokale specialiteiten zoals Khow Soi, farang favorieten als de Pad Thai en klassiekers als de witte papaya salade komen allemaal voorbij.

Het was een schitterende introductie in de Thaise keuken: heter hoe heter hoe sexier!

My Review Of The Place I've Seen

Loading Reviews

edgarjoyce
edgarjoyce on

Wat een vreselijk goed idee een kookworkshop te volgen.
Vooral al die soorten rijst en tofu.
Wat heb je eigenlijk gekookt?? Hoe verdragen jullie Europese magen
het hete eten nu na 14 dagen.
Dieuwke

Oma en opa Groenestein on

Leuk om te lezen dat jullie het naar je zin hebben. Geniet er maar van dikke kus van oma en opa