It tastes like chicken

Wat Umong Chiang Mai
Read my review - 4/5 stars

Flag of Thailand  ,
Friday, January 27, 2012

Chiang Mai, hoofdstad van het Noorden. Op onze tour de stop na de koningsteden. We begonnen met deze stad waar we hoge verwachtingen van hadden met een zoektocht naar nieuwe schoenen voor Joyce en het genieten van het Chinese Nieuwjaar.

Het grootste deel van ons verblijf hier werd echter opgeslokt door een 3 daagse trektocht door de bergen. Dit was werkelijk een heerlijk avontuur! Het gevoel van buiten de stad zijn en de natuur was echt heerlijk. Op de eerste dag werden we met een groep van andere hostelbewoners (die allemaal ook mister nice guy ontmoet hadden) opgehaald en naar de olifanten gebracht. Daar begon ons avontuur met een uurtje chillen op de olifant die werd bestuurd door zijn Mahout, wat bananen en een stevige stok (ja met haak).

De rest van deze dag en de volgende dag werden in beslag genomen met heerlijke wandelingen, watervallen, mooie vergezichten, rijstvelden, wat lessen over eetbare zaken in de jungle en natuurlijk een bezoekje aan een klein dorpje waar we bij overnachtten.

Het echte avontuur begon echter pas toen 's avonds de zon onder was (en het ERG koud werd) en we gezellig rond het kampvuur zaten. Al dan niet aangemoedigd door wat lokale snapsch gingen onze gidsen voor ons op jacht naar allerlei eetbare zaken, die wij normaal niet zo eetbaar vinden. De eerste avond bleef het beperkt tot wat kevers (smaken naar kip), kikkervisjes en krabbetjes.

De tweede avond werd het nog wat interessanter. Aangekomen bij onze tweede overnachtingsplaats ging ik samen met onze gids en acht vallen op jacht naar muizen! Nadat het kampvuur aan was en we al weer wat amusante spelletjes hadden gespeeld. Bleek dat een van de vallen al beet had :). Dus even later spietste onze gids de muis (ter grootte van twee NL muizen) aan een stukje gescherpt bamboe om hem lekker te roosteren boven het vuur. Natuurlijk moest eerst het vel er vanaf worden gebrand waarna hij langzaam gegaard werd :P. Uiteindelijk durfde iedereen van onze groep wel een stukje op te smikkelen en mij viel de voorpoot ten deel. Ik kan je zeggen...hij smaakt naar kip.

Ik weet niet wat mijn gidsje over verantwoord eten in het buitenland er van vindt, maar ik vond het wel cool om mijn eigen snack te vangen, roosteren en proeven :).

My Review Of The Place I've Seen

Loading Reviews

Karin on

Hoera voor avontuurlijk eten! Ik ben jaloers :-)
Cavia smaakt overigens ook naar kip...

edgarjoyce
edgarjoyce on

Hi Edgar en Joyce,

Ik kan je melden dat kameel smaakt naar taai rundvlees en kamelenkaas
vol tbc bacterien een zeer droge kaas is.
Indrukken, smaken geuren. Heel bijblijvende herinneringen.
Dieuwke

Cem on

Wat een heldendaden... Eten van zulk gespuis... Ik heb de tafelfoto's van Ed in China alweer op mijn netvlies. En de kriebels over mijn rug. Erg dapper! Doeiii, x

Sabine on

Moet toch zeggen dat ik die rat er niet zo aantrekkelijk uit vind zien..... Weet je de chocolade sprinkhanen en de meelwormen pasta op het kinky feest nog? Dat is het meest extreme dat ik zal gaan vrees ik!!!