Oakdale

Trip Start May 06, 2005
Trip End Jun 01, 2005

Saturday, May 14, 2005

Jawel…uitgeslapen tot 08.30…en na het ontbijt op weg gegaan naar de Victoriaanse huizen die in SF bekend zijn…deze hebben we vanuit de auto bekeken!!

Ook wilden we bij de Palace of Fine arts kijken deze dag…deze bleek niet open te zijn…dus we hebben de buitenkant bewonderd…Dit was erg mooi..zeker met het zonnetje op het meer!

Voordat we weg zouden gaan uit SF, wilden we uiteraard over de Golden Gate Bridge!

De avond ervoor hadden we toevallig een documentaire over de bouw van deze brug gezien…dus dat was wel erg leuk!

We hebben de auto na het overgaan van de brug geparkeerd zodat we er ook te voet een stuk over konden lopen..

Daarna weer terug over de brug gereden (tol betaald) en door SF via een andere brug SF weer verlaten en op weg naar Oakdale..

Onderweg een stop gemaakt bij de Wall-Mart..we dachten daar vers brood te halen voor de lunch..de Wall-Mart is echter een zaak die je kunt vergelijken met de Makro hier in Nederland..dus echt een verse afdeling met broodjes kennen ze daar niet…wel het langer houdbare brood wat de amerikanen gebruiken om te roosteren…dus dat hebben we genomen met Nutella!

De temperatuur steeg deze dag tot 89 Fahrenheit wat gelijk staat aan 30 graden celcius..dus heel wat anders dan de temperaturen van NY!! De koltruien konden eindelijk in de koffer blijven!

We hebben in Oakdale een kamer bij een BW genomen en zijn toen nog even Oakdale ingegaan. Daar kwamen we een Hollandse kaasmakerij tegen die we bezocht hebben en we hebben wat bier en wijn ingeslagen om op de hotelkamer te drinken..

Het diner hebben we vandaag eens genoten bij de Burger King!

Het BW hotel had een indoor pool…waar we heerlijk gezwommen hebben…op deze manier heb je ook in de avonduren iets te doen, want dat is wel iets wat opvalt. In de plaatjes zelf valt weinig te beleven en terrasje kent Amerika niet…

Het bevalt ons tot nu toe goed om te trekken…je ziet zoveel dat je echt geen moment aan thuis denkt of dat je je verveelt!! Ook het autorijden is heerlijk…we hebben een comfortabele auto..en San is degene die rijdt…hij zit lekkerder als het zelf het stuur in handen heeft en ik vermaak mij goed door de omgeving te bewonderen en op de kaart bij te houden waar we zijn!