La Paz´s mange ansigter

Trip End Jun 29, 2007

Flag of Bolivia  ,
Wednesday, February 7, 2007

Hej Allesammen
Saa er det tid til endnu en lille beretning fra den pulserende storby La Paz. Vi har endelig endelig faaet vores bagage, saa tak til alle der krydsede fingre (mest tak fra Mette, der havde en lille taske med kun det aller mest noedvendige!!) Vi kan nu ogsaa konkluderere, at Berit har ca. 4* saa meget toej med som Mette - hvordan hun har faaet plads til det vides ikke, men gaet hvem der skal laane af hvem , OG hvem der maa koebe en masse nyt :-) (send flere penge mor Mariann :-))
Ellers er vi kommet godt igang med vores spansktimer, vi foeler os godt nok ikke alt for staerke i sproget, men det kommer forhaebenligt. Vi brugt de sidste par dage paa at gaa rundt i byen, se paa maerkelige ting og sager, bl.a. har vi fundet nogle forskellige talismaner vi skal have fra heksemarkedet ( Mette por amor y Berit "Pachamama" (jordens gudinde/frugtbarhed)) :-)
Vi har fundet et fly til Rurre (loerdag), saa vi kan begynde paa hospitalet mandag og har booket en lille tur rundt i La Paz omegn (om det skal I nok hoere senere).
Vi er ogsaa ved at vaere nogenlunde over hoejdesygen i hvert fald er appetiten kommet tilbage, vi puster dog stadig en HEL del naar vi gaar rundt. I gaar var vi for foerste gang rigtigt ude og spise boliviansk ( ikke saa spaendende) indtil videre har vores maver klaret det, vi haaber at finde en lidt mere inspirerende resturant inden vi rejser videre. Vi kan dog berette at oel er ok hernede, de er staerke, men smager ikke saa staerkt, nok lidt henad en coroņa. Nu vil vi stoppe for vi skal hen og se paa byens Coca (det man udvinder kokain af til de der ikke vidste det, samt Coca Colas forfader) museum, bare rolig vi "snuser" det ikke drikker kun theen.
Besos y abrazos

Time for another little story from us, we have started spanish lessons, we donīt think we are very good, but we do our homework and our teacher is nice. We have finally got our luggage - gracias a Dios- better late than never, right!! Well for the last couple of days we have been walking around looking at the town, we found a couple af talismans that we are going to bring with us. We have booked a couple of tickets for Rurre Saturday, so we start work Monday. Now we are going to see the citys Coca Museum.