Odlet Londýn-Bangkok

Trip End Apr 16, 2014

Flag of Qatar  ,
Wednesday, January 1, 2014

Tak uz sedim v metre na Londynske letisko Heathrow plny ocakavani a zmiesanych pocitov, ale tesim sa, nemam strach, napriek faktu ze v Bangkoku kde zajtra pristanem, sa akurat zgrupuju ludia na dalsiu vlnu demonstracie proti vlade.
Bolo mi odporucane vyhybat sa centru ale aj napriek tomu sa pojdem hned zajtra ubytovat na Khao San road, povestnu "batozkarsku" bastu hned v centre nedaleko diania.
Som zvedavy ako to tam vyzera pretoze minulo tyzdnove demonstracie ohlasovali az 3 mil. ludi v uliciach, a to uz nieco je........

Takze na letisko som dorazil v pohode, casu dost, stiham sa este najest kedze doma som nic nejedol, cestovna horucka bola na jej vrchole. Takze uz len nejaka hodka do odletu do Bangkoku s medzipristatim v Dohe v Katare.

Let prebiehal bez problemov, nemam vacsie vycytky spolocnosti Qatar, aj ked ocakaval som mozno trosku viac miesta a pohodlia na sedacke. O sprijemnenie letu sa mi postarala spolusediaca pani, ktora celych 6 hodin smrkala do seba, mal som sto chuti jej povedat nech sa vysmrka...
Obcerstvenie chodilo stale, akurat trochu im trvalo kym pozbierali smeti z predoslich chodov.
O zabavu sa nam postaral screen, ktory bol nad ocakavania, okrem klasiky mapy a aktualneho preletu krajinami( trochu ma zamrazilo ked som videl ze prelietavame rovno nad Bagdadom), bola siroka ponuka filmov, hudby, hier a vela inich zaujimavosti. Jedine co by som tomu vytkol bola trochu pomalsia reakcia na dotyk, na aku som zvyknuty u Apple zariadeni.

Prilet bol naplanovany na 00.40 miestneho casu, co znamenalo len chvilku po prelome rokov, dokonca to Pan pilot stihol len nieco 10 minut po polnoci, ale ostal som smutny ze ziadne bujare oslavy a svetlice z vysky neuvidim. Predsa len je to moslimska krajina.
Ale pohlad na vysvietene palmy, hotely ala Dubaj stal tiez zato.

V priletovej hale nas uz cakali pani v satkach a zvlastnych zupanoch a ukazovali dalsi smer pre transit.
Poviem Vam, ze aj dost ludi sa tu dokazalo nahromadit. Prve co som urobil som utekal kupit nieco na pitie, aby som zapil ibuprofen kedze ma v celku slusne bolela kotrba z usmrkanej pani v lietadle. Akurat som nemal ziadne drobne tej ich meny tak som vytiahol eura. Voda, bageta plus ladova kava.......13 eciek, slusny vykon, co uz dal som 20 a zvysok som dostal v ich mene, poviem Vam ze srandovnejsie peniaze som nevidel, bohvie co mi dal, kedze ziadne cislovky na bankovkach neboli, nic to neriesil som to.
Akurat co ma viac nahnevalo bolo, ze som sa stihol okydat kavou, takze som letel na zachody sa umyt, krasa, pokrstil som Novy Rok..

Hned na to som sa isiel spytat k desku ci dostanem nejaku tu izbicku kedze dalsi let bol planovany az o 8 hodin, a podla webstranky je ubytko umoznene cestujucim cakajucim na transit po viac ako 8 hodinach.
"Kdeze znela odpoved suverenneho pana v zupane. To my neponukame. Ked som mu zdvoraznil ze mam dalsi let az o 8 hodin, lamavou anglictinou a dost arogantne odvetil ze do Bangkoku ide vela lietadiel tak preto neponukaju. Dost od veci, ale neriesil som to. Sadol som si na super "makke sedacky" a sledoval odlety a prilety a popritom cosi to popisal a poprial novorocne vinse s priatelmi.

Tak som sa predsa dockal, slavneho odchodu, cim viac sa blizila hodina odchodu, tym viac pribudalo ludi. Taliani, a Anglicania mali jasnu prevahu( Italiano veeero sa ozyvalo celou halou), mladi, stari, dievca na barlach, batolata, vsetci co nasli chut a odvahu spoznat nieco nove, tak ako ja.
Podme k samotnemu letu, ten sa lisil od toho prveho, dost vyrazne, lietadlo typu Airbus( aky presne Vam teda nepoviem), mi pripadalo dost zastaralo porovnavajuc ho s tym predoslym. Touchscreen sa ovladal inak, nereagoval, zapli ho az po vzlietnuti, pricom v dreamlineri to frcalo nonstop. Miesta na nohy asi rovnako(cize ziadna slava na take velke lietadlo), elektronicke zatonovanie skiel tiez chybalo, pritomna bola klasicka roletka, aku pozname z beznych "nizkonakladoviek".
Zmenu som teda cakal v proviante, a to dost kedze som bol fakt uz hladny.
Cas odletu nastal, a my stale na letisku, kapitan hlasi ze cakame na signal, neviem od koho, a preco, lietadlo tam odletelo priemerne kazdych 5 minut.
Po zhruba 25 minutach som od unavy zaspal. Neviem kedy sme ani odleteli, ale asi po hodine a pol ma prisediaci budil so servitkou v ruke, ktoru davaju pred servirovanim letusky. Konecne, madlil som si ruky, co dobre dostanem, pretoze v prvom to bolo celkom chutne. Prislo sklamanie. Klasicky trojobal vysmazeny, v tvare ryby ma dostal. Tak aby som v 5 hviezdickovej aerolinke jedol vysmazene "babky" ako zvykneme doma volat ked nam ostane ten zvysok pri vysmazani reznov, je fakt vrchol. No nic treba si zvykat, len som to necakal tak razantne. Pri pohlade na nieco co sa dost podobalo na syr, som uz nemal chut ani odvahu skusat a skusal som znovu zaspat.
Podarilo sa. Zobudil som sa ked sme uz davno mali za sebou Indiu, a nachadzali sme sa kdesi v oblasti Barmy. Vonku bolo tak slnecno, ze som musel znovu zastret tu roletku spatky inak by mi to vytlacilo oci, tak ostre svetlo hned po prebudeni. Zblaznili sa.
Na hodinkach som mal akurat 11 rano anglickeho casu, kedze sa mi nedali posunut dopredu( asi nejaky srobik odpadol dnuka)
Pomerne vyspaty a ready na novy den. Sok prisiel pri pohlade na mapu, ze uz je 17.00 lokalneho casu a akurat vchadzame do zony kde je uz tma. Poviem Vam ten prelet casovymi pasmami ma je riaden zabijak na organizmus. Co uz bol to fakt "dlhy" a krasny den :)

Za 25 min by sme uz mali prilietat v Bangkoku. Cely sa chvejem iba ked sa vyslovi to slovo. Vytuzeny ciel sa pomaly ale isto naplna. Po dlhej 6 rocnej inspiracii od kamarata batozkara, ma to neopustilo a stale drzalo, 4 mesiace planovania su na jej vrchole. Uvidim to konecne na vlastne oci, dufam ze je to cele take ako vsade pisu, hovoria, pretoze len ten pocit ma dost naplna.
Lepkave dusno, smog, nekonecne zapchy, po tom nejako netuzim, ale patri to k neodmyslitelnej sucasti tohto velkomesta, brany do juhovychodnej Azie a hlavny dopravny uzol. Kazdy cestovatel zacina tu, tu sa stretavaju z celucickeho sveta, aby potom vyrazili kazdy svojou cestou ci necestou. Ocakavnia su VELKE, dufam ze ma Thajsko nesklame, i ked som si vedomy ze tam uz cestujem v case najvacsieho cestovneho rozkvetu, a ziadna panenska krajina ma necaka. Aj tak ma neodradza tento fakt.
Este posledny pohlad na nadherny zapad slnka pred prudkym klesanim dole...