Surf, strand en barbecues

Trip End Jun 21, 2011

La Balconada Beach Hostel

Flag of Uruguay  ,
Wednesday, January 12, 2011

Na Antarctica vonden we het wel tijd om op te warmen. De afgelopen dagen hebben we daarom doorgebracht bij een leuk hostel in het surfdorpje La Paloma. Vanaf BA de ferry gepakt en naar Colonia gegaan. Een oude Portugese smokkelstad met mooie gebouwtjes, leuke straatjes en gezellige terrasjes. Onze eerste hostelervaring was niet zo top, kakkerlakken in de keuken, geen wcpapier en smerige douches. De volgende dag gelijk met de bus vertrokken naar La Paloma (6 uurtjes).

Toen we aankwamen werden we gelijk door wat mensen uitgenodigd voor een barbecue 's avonds. Deze was erg goed, maar hebben dit de dag erna overtroffen door een geweldige visbarbecue te maken. Op het menu: zalm, gamba's, grote hele vis en Haai! Ondanks dat het slecht voor je karma schijnt te zijn als surfer, hebben de meeste surfers de haai meegegeten.

Ook wij hebben die middag voor het eerst gesurfed. Lastig, maar na wat liters zout water stond Bas. Erg cool en dit gaan we in Peru vaker doen!

Nu zitten we in een hostel in Montevideo en moeten over een paar uurtjes op, want dan vertrekt onze vlucht naar Campo Grande in BraziliŽ. We gaan een aantal dagen de Pantanal (moerasgebied) in. Jaguars, capibara's, toucans en vooral veel muggen!

Wordt vervolgd.

oma on

jongens wat genieten jullie.
goed he dat je allemaal mee
te maken.
ik wou dat ik nog 20 was
veel plezier en voorzichtig
kus

John Drogtrop on

Jullie zijn net op tijd naar Antarctica geweest. De IMO (International Maritime Organisation), een organisatie die deel uitmaakt van de VN, heeft namelijk vandaag besloten om het gebruik en vervoer van zware stookolie rond Antarctica te verbieden. Ik vermoedde al dat er iets niet klopte :-)

sonja on

Hoe dan ook, Antartica staat voor altijd op jullie netvliezen
en wij thuisblijvers hebben er middels de prachtige foto's van mee mogen genieten dat neemt niemand ons meer af !
We kijken uit naar de "rimboe"beelden.
XXXXXXXXXXXXXX