De langverwachte aankomst in Senegal

Viavia

Flag of Senegal  ,
Tuesday, July 30, 2013

Dag iedereen!
Ik ben goed aangekomen in Dakar!
Op de vlucht naar Casablanca zat ik naast een jongen die voor zijn thesis, in de landbouweconomie aan de UGent, naar Kameroen ging. In Casablanca had hij ook een lange overstaptijd, dus samen met Kaat hebben we wat spelletjes kunnen spelen.

Op de vlucht naar Dakar zat ik langs de secretaris-generaal buitenlandse zaken van Senegal die terug kwam van onderhandelingen in Marokko. De krant op het vliegtuig stond vol met foto's over deze onderhandelingen. Ook de Senegalese president was er aanwezig. Een interessante man. Hij heeft onder andere een dochter van mijn leeftijd die in september begint met werk zoeken. Hij gaf mij zijn kaartje en zei dat als er iets was, we hem altijd konden contacteren.

De aankomst in Dakar verliep heel vlot, we werden er opgewacht door iemand van het hostel (Viavia). Vannacht heb ik vrij goed geslapen en nu zit ik op het binnenplein van ons hostel. Het is hier ongeveer even warm als bij ons, maar de zon staat nog heel laag, dus tegen de middag zal het nog wel warmer worden.
Vandaag gaan we langs op de ambassade,  geld wisselen, een plaatselijke GSM- kaart kopen en het hier wat verkennen. Morgen bezoeken we een eiland (Ile de Gorée) dat lang geleden diende als aanlegplaats voor de slavenboten. De dag daarna vertrekken we dan naar St. Louis voor het echte werk.
Tot het volgende tekstje!

edwinmincke
edwinmincke on

Opgelet , vandaag bestaat nog een zeer lucratieve handel in blanke slavinnen met blond haar. Zet dus een pruik op tijdens je bezoek :)

Karen on

I like!

Steven on

haha, zo typisch dat je weer direct connecties hebt he :p wel nuttig :)

Heel veel plezier ginder en veeeel succes he!!!!