Het verre zuiden

Trip Start Oct 01, 2011
Trip End Jun 30, 2012

Flag of Argentina  , Patagonia,
Monday, November 28, 2011

Wie de term 'zonnige zuiden' heeft bedacht, had Ushuaia niet in zijn gedachten...
Wat niet betekent dat het hier niet mooi is of geen mooi weer! Het is bewolkt, met af en toe een spikkeltje regen en een windvlaag hier en daar. Al met al is dat helemaal niet slecht. De temperatuur is heel nederlands voor november ;-)
We zijn gisteravond iets over 9 aangekomen na zo'n 32 uur bussen. De eerste bus had anderhalf uur vertraging waardoor we maar een uur hoefden te wachten op de volgende bus in Rio Gallegos. Dat is het laatste stadje voordat je ArgentiniŽ uit rijdt.
Ja hoor, we zijn gisteren een paar uur in Chili geweest! De bus gaat van Rio Gallegos door Chili naar Ushuaia. Dat betekent Douane, Douane, Douane en nog een keer Douane... Echt waar, en stempelen dat ze doen! Je komt met de bus bij de grens, bus uit, stempelen bij de Argentijnen, een bureau verder bij de Chilenen. Alle papieren voor Chili hebben we van te voren al ingevuld. Vervolgens gaan de tassen door een scanner om te zien of je fruit en zo bij je hebt. Er wordt amper naar gekeken en we mogen de bus weer in. Een stukje verder hebben we een pont over een kanaal en rijden we nog een stukje tot de Chileense douane. Daar krijgen we een stempel dat we het land uit mogen. Nog een paar kilometer rijden en we mogen ook weer ArgentiniŽ binnen. Stempel nr. 4, in Rio Grande moeten we nog een keer de bus uit omdat ze hier ineens willen wisselen van bus. Al met al zijn we van half negen 's morgens tot negen uur 's avonds bezig geweest om van Rio Gallegos in Ushuaia te komen. We zijn zo moe dat we min of meer direct ons bed in duiken. Te lam om op zoek te gaan naar een restaurant dat open is en betaalbaar. Morgen kijken wat we doen, varen, wandelen of iets dergelijks. We zullen zien!
De poging om de zonsondergang te knippen is niet echt gelukt, misschien ook iets voor morgen?
Dikke kus van ons X

h en p on

hoi Gijs en Astrid;
leuk om te lezen hoe het is ; soms is het geluid niet zo best om maar te zwijgen van het beeld. maar het is toch weer allemaal goed gekomen
en dan is dit wel een aan vulling op het kontakt.
veel succes voor morgen met de bus en alle grensposten
veel liefs en tot gauw.dikke knuffel en XXX XXX van ons

Coen on

Hé Gijssie! Nog van harte met je verjaardag! Sorry voor de dag vertraging. (Ik zit in Australie momenteel, dus misschien is het nog wel de 6e...), Hebben jullie al een beetje genoeg van Z-A? Al bijna klaar om naar AUS en N-Z te gaan?
Groetjes, ook namens de dames uit Utrecht!