Zandstralen? Het is niet waar!

Trip Start Oct 01, 2011
Trip End Jun 30, 2012

Flag of Argentina  , Patagonia,
Wednesday, November 23, 2011

We hebben vannacht in de bus gezeten, gehangen en gedraaid. Een beetje geslapen ook. Om een uur of 8 zijn we aangekomen in Puerto Madryn (met de klemtoon op de A). Voor de verandering waait het hier ook erg hard en komt er een hoop zooi voorbij. In Bariloche hebben we gehoord dat het niet zozeer zand was, maar as van de vulkaan net over de grens in Chili. Dat is hier in Puerto Madryn niet anders. Het spul is heel licht en fijn en blijft overal in, op en aan zitten. Ook je ogen, neus en mond ;-(
Door het weer is het nu niet mogelijk om de betere excursies te doen. Daarvoor moeten we wachten tot vrijdag. Dat betekent ook meteen dat we hier een nacht langer zullen blijven dan we van plan waren. Vrijdagavond gaan er namelijk geen bussen naar het zuiden. De laatste gaat eind van de middag.
Vrijdag gaan we dus naar Peninsula Valdez, een tour van ongeveer 500km met ergens halverwege een uur of anderhalf op een zodiac om walvissen van dichtbij te kunnen bekijken. Dichtbij is hier ongeveer een meter... Kun je ze net niet knuffelen.
Wat je hier wel kan knuffelen zijn de zeeleeuwen, je kunt gaan duiken met ze. Ik heb even gekeken, maar deze kans sla ik over. Het is erg prijzig, in Nieuw Zeeland kan het ook (met beter weer?) en de duikshops die ik hier heb gezien (2) zien er nou niet heel sjiek uit. Ik had het sowieso niet gepland van te voren.
In het hostel is 's avonds pizza gebakken door de eigenaren. Bijna iedereen heeft meegegeten en dat was best gezellig, al verstond niet iedereen elkaar.

Donderdag 24 november
Gevolg was dat we weer laat in bed lagen en vroeg wakker werden door de de mensen die donderdag een tour gingen maken. Wij gaan niet mee om pingwings te kijken met de andere gasten. Het is vast mooi, maar we hebben gekozen om morgen Valdez te bekijken en zijn dus vandaag op jacht geweest naar weer een busticket. Dat is gelukt! Het was nog spannend ook, er waren nog maar 4 plekken voor zondag van Rio Gallegos naar Ushuaia. En dat is de enige bus die rijdt. Dat is dus nu geregeld, het hostel daar ook. We zijn heel benieuwd hoe het daar zal zijn. We hopen op beter weer, maar de voorspelling heeft het over storm (windkracht 9 begin volgende week). Uitwaaien? Denk het wel, of toch wegwaaien?

Je gaat het horen.
Hier hebben we nog geen foto's gemaakt, alles is grijs van de as... Hopelijk kunnen we morgen op de excursie wel fatsoenlijk fotograferen.

Liefs van Astrid en Gijs

h en p on

hoi lieverds
van zandstralen krijg je een mooie huid !!!!het is net als een scrub,grapje!!!!!!
we zijn benieuwd hoe het gaat met de bus en natuurlijk benieuwd naar de foto's en dat je zodicht bijkunt komen bij de dieren is wonderlijk,geniet ervan
liefs van ons xxx xxx

Fam . Donkers on

Ha die Gijs enn Astrid .
Wat eeen mooie verhalen als je er een paar gemist hebt ( zijn een weekje naar Spanje geweest).
We zijn weer helemaal bij nu , het lijkt me erg gaaf om die walvissen van dichtbij te zien , ik denk dat je nog verschiet hoe groot ze werkelijk zijn .
Beleef het maar weer , en wat die bus betreft je kunt je d"r hier niets bij voorstellen dat een bus een dag of wat gewoon niet komt . Weet je , we zijn kei verwent hier , dat zullen jullie zeker kunnen beamen .
Goeie reis veder en geniet ervan .
liefs uit de Walsberg