Zandstralen!

Trip Start Oct 01, 2011
Trip End Jun 30, 2012

Flag of Argentina  ,
Monday, November 21, 2011

Dan kom je in Bariloche en wordt je gezandstraald... Het is hier niet bepaald warm wanneer we aankomen midden op de dag. Er staat een hele stevige wind en ze hebben hier blijkbaar zand te veel. Het waait je aan alle kanten om de oren. Het meer 'Nahuel Huapi' golft als een gek, de schuimkoppen staan op de golven. De lucht is donkergrijs en de wolken nog grijzer.
Waar zijn we nu dan??
Hier is het in de zomer gemiddeld zo'n 30 graden en in de winter -20. Natuurparken en skipistes. In de lente kan het blijkbaar spoken ;-)
De stadsbus schiet niet op, je kunt niet cash betalen en geen kaartje kopen op het station... Gelukkig is er een aardige Argentijn die ons meeneemt op zijn kaart. Hij is hier ook op bezoek en blijkt zelf een tijdje in NL en BE te hebben gewoond. Hij adviseert hier een hostelletje waar hij en zijn vrouw zitten. Het blijkt heel aardig te zijn en een normale prijs. Twee nachtjes in Bariloche.
Op maandag hebben we een stuk langs het meer op gelopen en een paar foto's gemaakt. Niet te veel omdat we de camera heel willen houden (zandstralen enzo...)
Er valt hier verder niet zo veel te doen met dit weer. De kabelbaan naar Cerro Otto gaat niet vanwege de wind. Jammer maar helaas.
Dinsdag gaat er weer een bus voor ons. Deze keer naar Puerto Madryn. Van de Andes naar de Atlantische Oceaan. We komen dan weer in beter weer terecht, 26 graden en zon. Ook in een duurder gebied, slaapzaal ipv eigen kamer. Vanf Puerto Madryn zullen we dan na een paar dagen verder afdalen naar Ushuaya in het diepe zuiden. Daarover later meer.
We hebben gekozen voor Puerto Madryn omdat we dan nog een mooi reservaat kunnen bezoeken (Peninsula Valdéz) en dan eerst naar Ushuaya kunnen gaan zodat we zeker niet in de knoei komen qua planning met El Calefate en Puerto Natales in Chili waar we een trektocht willen maken.

Liefs uit Bariloche
Astrid en Gijs

Chris Elvira en Ryan on

He ome Gijs en tante Astrid,

zo te lezen gaat alles goed met jullie, daar ben ik en mijn papa en mama natuurlijk heel blij mee.
Wij vinden het fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben en echt geweldige dingen meemaken.
Heb je de "bewaking"ook een fooi gegeven?
en die halve liter bier die je over had konden ze toch wel even overgieten. lekker voor onderweg.
Wij lezen graag meer van jullie.
Heel veel liefs en natuurlijke dikke kusjes van Ryan. ook van papa en mama natuurlijk.

W & M on

Hoi Gijs en Astrid,
dank jullie wel voor de mooie reisverslagen, daar kunnen we echt van genieten.We zijn al weer benieuwd naar het volgende verhaal en reizen zo mooi met jullie mee. Heel veel liefs W & M

h en p on

hoi kanjers
wat is het toch geweldig dat we zo met jullie mee kunnen reizen,en stiekem zijn we ook wel een beetje jaloers.Maar we genieten van jullie verhalen en vinden het fijn om jullie op de skype te spreken.dag lieverds love you xxx xxx

Kim on

Wat een mooie avonturen (en nog maanden zand uit je haren halen)...