Test die tent nu het kan!

Trip Start Oct 01, 2011
Trip End Jun 30, 2012

Laura Vicuna camping

Flag of Argentina  , Patagonia,
Friday, November 18, 2011

We zijn in Junín de los Andes, een klein dorpje dat wereldberoemd is in heel Argentinië om het forelvissen en vliegvissen. Dat gaan we dus niet doen ;-)
Vlakbij is ook een nationaal park (volgens de lonely planet). We informeren met welke bus we daar kunnen komen en terug. De bus is net weg (vrijdag) en die gaat pas weer op zondag. Je kunt een taxi pakken voor 200 AR$ en betalen voor het park en voor de camping etc. etc. etc. Het is maar 65 km. Hebben we geen auto dan? NEE, we hebben geen auto.
We kamperen dus aan de rand van het dorpje. Het weer is er goed voor, misschien te goed want de berkenbomen staan in volle bloei op de camping. Hooikoortsseizoen piekt hier in november...
Het opzetten van de tent gaat voorspoedig en we worden al gauw op de voet gevolgd door de honden van de campingeigenaar. Voor de bezoeker zijn huisdieren overigens niet toegestaan.
Wanneer onze tent staat valt eens te meer op hoe oranje een tent kan zijn.
Nu proberen om onze spullen er in te krijgen, dat is een nieuwe uitdaging. Matjes opblazen en tassen naar binnen. Ik kom strak tussen mijn tas en de andere kant van de tent te liggen. En dan hebben we de tassen nog wel opgestapeld omdat het anders echt niet paste. De coolbag met etenswaren staat in het voorportaal. Dat is inderdaad 60cm, maar niet echt nuttig te gebruiken buiten het stallen van je schoenen, de coolbag en een fles cola.
De camping is verder prima, beetje vreemd is wel dat je douche en wc telkens bij elkaar in een hokje hebt. Maar de douche's zijn prima, het hele hok is zelfs verwarmd (met een vooroorlogse oliekachel).
Op zaterdag gaan we een stukje wandelen in het dorp en gaan we net buiten het dorp naar een themapark... Via Christi, een soort van beeldentuin op een heuvel waarin het levensverhaal van Jezus wordt uitgebeeld verweven met de plaatselijke mapuchi? cultuur en geschiedenis. Zou 5 pesos kosten volgens de lonely planet. Kom je bij de ingang, vragen ze welk land je vandaan komt. Holanda begrijpen ze wel, dat is dan 30 pesos per persoon. Discriminatie ten top. De inlanders betalen 10 pesos per persoon. Ik kijk verschrikkelijk moeilijk en maak aanstalten om weer te gaan. We mogen voor 10 pesos pp naar binnen. Ze zijn aan het verbouwen in het park, zou het daarom duurder zijn geworden? Okee, de beelden zijn op zich best mooi en het heeft allemaal wel iets. In de week voor pasen (semana santa) is het hier naar verluid stervens druk. In zuid-Amerika is semana santa belangrijker dan kerstmis. Na voldoende foto's van de verschillende beelden en dingen er omheen lopen we de heuvel weer af terug naar het dorp. Onderweg een ijsje gepakt en even terug naar de camping voor we gaan eten.
We hebben een paar restaurantjes op onze kaart staan en vertrekken vol goede moed van de camping. 'Onze' hond heeft besloten mee te lopen. Ze verstaat geen nederlands en mijn pogingen om het dier in het spaans terug naar huis te sturen zonder te schoppen falen. Het eerste restaurantje bestaat niet meer, het tweede is dicht en het derde is eigenlijk een afhaal. Maar ze halen voor ons een poetsdoek over een terrastafeltje dat binnen staat en we worden uitgenodigd om te gaan zitten. De hond zit voor de deur en wordt lastig gevallen door de kinderen van de buren. Terwijl onze pizza de oven in gaat wordt door de kok een Sprite en een Warsteiner ingeschonken. Plaatselijk bier komt alleen in literflessen en dat vind ik een beetje veel voor bij het eten. Je mag ze niet meenemen omdat er statiegeld op zit...
Onder het eten doet nog iemand een poging om onze hond weg te jagen, maar ze blijft vlakbij. Wanneer we teruglopen, loopt de hond weer mee. Deze keer probeert ze achter alles wat beweegt aan te jagen en hebben we moeite om haar bij fietsers en auto's weg te houden. Ik ben al lang blij dat de grote hond niet ook is meegelopen.
Wanneer we zondag om 8 uur 's morgens van de camping vertrekken zijn de honden net achter een vogel aan het jagen. Wij geluk dat we makkelijk wegkomen!
Op naar de bus die ons naar Bariloche brengt. Deze keer is het maar 3 uur en een kwartier.

h en p on

hoi lieverds
ik heb toch nog even jullie stukje gelezen dan ben ik echt bij.De verbinding was echt slecht we konden jullie wel zien maar horen niet zo.Toch was het fijn om even kontakt te hebben.En nu op naar de volgende stek.ik ga slapen nu.en jullie een goede reis morgen en slaap maar lekker .LOVE YOU XXX XXX

Kim on

Geweldig die tent! Het moet voor iedereen wel duidelijk zijn uit welk land jullie komen :). En ach, wat lief, wat gezelschap op weg naar het diner...