Tijd voor wat feitjes... Onzinnig!

Trip Start Oct 01, 2011
Trip End Jun 30, 2012

Flag of Argentina  ,
Sunday, November 13, 2011

Het regent nog steeds en ik ben een back-up aan het maken van de foto's. Aangezien ik daarvoor achter de pc wil blijven zitten om te zien of het goed gaat heb ik even wat tijd over en die besteed ik nu bijzonder onnuttig door wat feitjes over Zuid Amerika te noemen. Het is allemaal misschien een beetje belachelijk, maar je zou er ook om kunnen lachen???

Peru is HOOG, van traplopen ben je na 1 verdieping buiten adem en boodschappen doen is hard werk! Iedereen pakt een taxi of collectivo (busje)

Ik zweer dat ik de Datsun van Opa Donkers wel 20 keer heb gezien in Bolivia! Datsun 1100, 1300 net zo oud als ik en ze rijden nog steeds...
In Bolivia neem je je schapen mee op de imperial van het Toyota busje, pootjes bij elkaar binden en hop, op het dak. Netje er overheen en die liggen goed, levend ja! Dood kun je ze niet verkopen natuurlijk.
In een Toyota busje passen in Bolivia zeker 20 mensen, daarnaast nog 18 schapen op het dak. Als je zwaait stoppen ze en mag je daar nog bij voor een paar Bolivianos.

In ArgentiniŽ hebben ze geen Datsuns meer. Daar hebben ze Tattoo's, veel ook. Maar dat is weer iets anders. Ze hebben hier Renaults, 6, 9, 11, 18 en Peugeots. De 504 wel te verstaan, er stond er een te koop uit 1996... De nieuwere Renaults zijn de Logan, Sandero en Duster. Ziet er toch al anders uit zonder dat Dacia logo. Verder heten Opels hier Chevrolet, zou ik zweren dat de Suzuki Fun een oude Corsa is en weet ik zeker dat de Volkswagen Gol een Polo is en de VW Pointer de laatste Escort uit Europa met een ander neusje. De Fabia heeft hier ook een VW logo en zo zijn er nog heel veel meer.

Nee, ik heb er geen foto's van gemaakt ;-)

h en p on

wat een geweldig verhaal nou weten we hoe ze schapen vervoeren en wat er voor een auto's zijn.
Je hebt daardoor zelfs aan Opa Donkers moeten denken.Die zou het ook leuk hebben gevonden.
En zo zie je maar weer dat ik alles lees,doei doei lieverds xxx xxx

W & M on

Misschien een goed idee om de Toyota hier te verkopen aan de Turken en Marokkanen, hoeven ze maar één keer op en neer te rijden van Marokko, Turkye naar Nederland en hopla de shoarmatenten(nee niet oranje)zijn weer voorzien van schapenvlees! Groetjes W & M

Kim on

Arme schapen...