Mendoza, het Eindhoven van Argentinië?

Trip Start Oct 01, 2011
Trip End Jun 30, 2012

Chimbas Hostel Mendoza
Read my review - 5/5 stars

Flag of Argentina  ,
Sunday, November 13, 2011

We zijn in Mendoza! De bus was te laat in Buenos Aires waardoor we een uur later dan gepland zijn vertrokken. Goed en wel buiten de stad stond een andere bus van dezelfde maatschappij met pannen, dus kwamen er een aantal passagiers bij in onze bus. Leek het weer een beetje op Bolivia. Daar waren de bussen ook overvol... Helaas was onze bus ook niet super. De chauffeur had de cursus tanken voor beginners waarschijnlijk overgeslagen, het stonk naar de diesel binnen. Ook was ons ventilatierooster stuk, maar dat los je op met ducktape of in dit geval door er een plastic koffiebekertje in te stoempen. Tegen een uur of 8 's avonds hebben we een grote zak chips soldaat gemaakt in de veronderstelling dat we hier niet veel meer te eten zouden krijgen in de bus. De lichten waren al uit en er draaide geen film.
Om 23.30u stopten we bij het zoveelste busstation en kwam een van de chauffeurs naar boven met de mededeling "30 minuten om te eten, wordt betaald door de maatschappij" en twee minuten later kwam hij terug om te zeggen dat we toch echt de bus uit moesten omdat die op slot ging.
23.45u stond er warm eten voor onze neus! Puree en een met gehakt gevulde ui. Het smaakte nog heel behoorlijk ook, belangrijker misschien nog: het was zelfs warm ;-)
Kom je met een volle buik terug in de bus, zetten ze om 00.15u nog even doodleuk een video aan, geluid gewoon op de speakers. Plezier tot kwart voor twee. Even een dutje doen en de ochtendfilm begon om 7 uur.
Het hostel dat we hebben geboekt ligt vlak bij de snelweg, maar die hoor je binnen niet. Je hoort alleen de weg voor de deur en je ruikt de mottenballen. Heerlijk. Slapen blijkt de eerste nacht een uitdaging. Het matras hangt een beetje door. Zeg maar dat een hangmat vlakker ligt en je niet in de rug steekt met een oude spiraalveer. We zeggen er dus maar iets van 's morgens met het verzoek om een andere kamer of bed. We mogen direct in een paar andere kamers het matras testen zodat hij ze kan omruilen. Die kamers hebben namelijk geen eigen badkamer die wij wel hebben. Even later komt hij vertellen dat hij heeft overlegt met z'n moeder en van haar een nieuwe matras moet kopen. We geven aan dat het tweede matras prima was voor ons en dat we wel zien wat hij er mee doet. Wanneer we 's middags uit de stad terug komen ligt er een splinternieuw, en spijkerhard, matras op ons bed. Of we even willen proberen of dit beter is? Ja zeker!
Service met een hoofdletter S.
Wij kunnen dan weer met een gerust hart verder shoppen voor onze tent.
Die hebben we uiteindelijke gevonden en zaterdag bij de Mountain Hardware Store gekocht. Ons nieuwe tentje heet Bamboo Andes II en is ORANJE. nog feller dan een veiligheidshestje.
We zijn er klaar voor, nu nog campings vinden.
Na het winkelen hebben we een broodje gekocht in de stad en werden we verrast op een groepje carnavalvierders die bezoekers voor de lokale vakantiebeurs zochten. De foto zie je hieronder ergens... Zo maken ze in Utrecht geen reklame voor de vakantiebeurs hoor ;-)

Vandaag genieten we van de eerste echte regendag (heel de nacht storm gehad en grotendeels zonder electriciteit gezeten). We zoeken dus maar eens wat info bij elkaar voor de komende dagen en voor het kamperen.

Groetjes uit Mendoza

My Review Of The Place I Stayed

Loading Reviews

Hein, Gabie en Uk on

Hi, hi je maakt toch van alles mee op zo'n reis hè. En dan zijn jullie pas 6 weken weg. Wat een lieverds die van dat hostel om een nieuw matras te regelen voor jullie. Tja die luxe heb je niet als je straks in een tentje zit :-) (dat kan alleen maar van een anti-kampeerder afkomen, zo'n opmerking!) Hopelijk blijven jullie een beetje bereikbaar als jullie gaan kamperen. Het is nu nog rustig hier maar je weet maar nooit. Geniet ervan!

h en p on

nou kinders storm geen electrisiteit en regen,hoe moet dat staks in jullie tentje???? nou ja jullie gaan gewoon het goede weer tegemoet.
en wat een schatten een nieuw matras dat krijg je zelfs in Nederland niet voor elkaar.super hoor.Gisteren is nog de a.s. moeder hier geweest wat is ze mooi zwanger we vinden het spannend.mail van Marijke gehad erg lief.Nou hier is het oke geniet maar fijn van de campings.dikke kus van ons xxx xxx

paul en maartje on

hey kampeerders, Heel veel plezier in jullie Hollandse tentje. Vergeet vooral niet een stok kaarten om te duizenden voor als het weer zo regent en onweert. En jij gijs zal wel gebaald hebben dat je niet naar die vakantiebeurs mocht haha

paul en maartje on

als je de link knipt en plakt komt er helemaal op het einde een puntje te staan achter html, dit puntje moet je weghalen anders vindt ie de pagina niet...

W & M on

Zo, dat is weer 'ns iets anders dan reizen met de Zuidooster bij ons. Wel leuk om te lezen dat ze daar de gehaktballen in de ui stoppen en niet andersom, belangrijkste is wel dat ie goed smaakte! Super dat jullie een tentje hebben gevonden met onze nationale kleur, zijn jullie toch een beetje Hollands daar in den vreemde.....Liefs W & M xxx xxx

Kim on

Wat een goede service zeg, dat kom je in NL niet eens overal tegen. Ik ga vol spanning verder lezen, kijken hoe het jullie vergaat in jullie oranje tentje.