Buenos Aires

Trip Start Oct 01, 2011
Trip End Jun 30, 2012

hotel San Carlos (Yrigoyen 4080)

Flag of Argentina  , Buenos Aires F.D.,
Thursday, November 10, 2011

We hebben een paar dagen door Buenos Aires gelopen. Even rondkijken, beetje uitslapen. Die bussen zijn echt een aanslag op je nachtrust.
We hebben het balkon gezien waar Evita heeft gestaan... en nog een paar dingen. Verder hebben we vooral rustig aan gedaan. We hebben gisteren geluncht in Palermo Viejo. Dat is zeg maar een sjiek stukje van de stad. Dure salade, maar ze hadden salade! Nog lekker ook ;-)
De steak die we hebben gehad was zonder te vragen doorbakken. Was een beetje jammer. Dan denk je dat ze hier weten hoe het hoort...
Het hotel hier was echt prima. Een fatsoenlijke douche ook. Waterdruk Ún warm! Dat was een welkome afwisseling op de afgelopen weken.
Zometeen gaan we weer een hele bak muntjes uit mijn portemonnee halen om de bus te kunnen betalen. De stadsbussen nemen alleen maar muntjes of een ov-chipkaart aan. En muntjes krijg je bijna nergens! Het kleinste briefje is ca. 40 eurocent (en met die K-grieken morgen 50....) Kun je nagaan dat ze liefst geen muntjes weggeven. Het OV hier is eigenlijk gewoon de muntjesmaffia. Ze verkopen de muntjes voor grof geld op de zwarte markt, echt waar! En de banken hebben ze gewoon niet. In de winkel zeggen ze doodleuk No cambio, ofwel geen wisselgeld.
Doe ik ze een plezier en reken mijn boodschappen van 4 euro toch gewoon met de Visa kaart af!

Zometeen gaan we dus naar het busstation en dan hebben we weer een nachtbus... Naar Mendoza deze keer. Daar blijven we een dag of 4 - 5 en dan gaan we verder naar het zuiden. Dan begint waarschijnlijk het kamperen voor ons. Afgelopen dagen zijn we dus ook aan het kijken geweest naar een tentje. Die zijn hier niet veel goedkoper dan thuis helaas. We hebben er dus ook nog geen gekocht. Dat zullen we in Mendoza wel doen.

Groetjes en veel liefs van ons!

W & M on

Hoi Gijs & Astrid, als jullie nou geen muntjes meer hebben, moeten jullie dan te voet verder? Lijkt me wel een heel eind lopen...... Succes met het vinden van een geschikt tentje! Groetjes xxx W & M

h en p on

hoi lieverds,
kunnen jullie in de bus geen visa betaling doen ?? nou ja dan zuinig zijn met de muntjes,hoop dat jullie in deze bus beter kunnen zitten.Op naar Mendoza
ben benieuwd hoe het daar is.veel liefs van ons.we missen jullie,maar hebben wel leuk kontakt met fam van de PAS .KNIPOOG FOTO GEKREGEN VAN LIEVE MANNETJE Ryan en een mooie tekening erg lief. dikke kus van ons x x x x x x