Iguazu Falls bekeken!

Trip End Jun 30, 2012

Flag of Argentina  ,
Sunday, November 6, 2011

Hoi Allemaal,
We hebben ons volgende avontuur meegemaakt. We zijn gisteren naar de watervallen van Iguazu geweest en dat was spectaculair om te zien. Enorm groot, veel lawaai van het water en echt te gek om te zien. We hadden in Salta van een Nieuw Zeelander de tip gekregen om direct het treintje naar boven te nemen en te zorgen dat we als eerste op de loopbrug waren (achter in het treintje gaan zitten en rennen...) We hebben niet gerend, maar we waren wel alleen bij de waterval op n andere persoon na. Daar hadden we geen last van. We konden zo toch zeker twee minuten genieten zonder dat er een hoop mensen stonden te duwen en trekken.
Natuurlijk hebben we foto's gemaakt en zelfs een paar korte filmpjes. Even kijken of ik die kan uploaden. (helaas, 128MB is te veel om te uploaden vanaf een hostel...)
Van de hoofdattractie zijn we naar een paar andere watervallen gelopen, een rondje door het park. Begin van de middag zijn we naar een wandelpad gegaan dat naar een afgelegen waterval leidt, je kunt daar in het meertje onder de waterval zwemmen. Direct aan het begin van het pad kwamen we een paar meiden (duits en zwitsers) tegen die licht in paniek waren. Ze hadden een krokodil gezien (een kaaiman van 1,50m is nog steeds gevaarlijk hoor). Ze durfden niet verder, of wij wel doorliepen? Die foto wilde ik natuurlijk helemaal hebben!
De dames waren opgelucht toen de kaaiman niet lag waar ze hem hadden achtergelaten, maar een bocht verder lag hij doodleuk midden op het pad in plaats van in de berm. Stapje dichterbij en hij ging de bosjes weer in. Ik een foto maken, zij rennen, de kaaiman schrikt en schiet uit richting mij. Die meiden schreeuwen en nog harder rennen. Het resultaat is een mooie, haarscherpe foto (zie onder) en ik heb alle ledematen nog intact.
Verder op zien we, een stuk minder gevaarlijk, hele grote vlinders. Een paar heb ik kunnen fotograferen, maar de grootste niet. Die was blauw en met de vleugels uitgeklapt groter dan mijn hand!!! Niet te geloven, maar toch echt waar. Het dier vloog zo snel dat het mij niet lukte hem te fotograferen. Erg jammer. Aan het einde van het pad was dan eindelijk de waterval. Niet te groot, niet te klein en met het poeltje er onder. Eerst van boven gekeken en daarna naar beneden gelopen.
Het water voelde niet heel koud aan en aangezien het toch echt vies plakkerig warm en een beetje benauwd was, dacht ik: gaan! Twee minuten later lag ik in het water, het was niet heel koud, ook niet bepaald diep. Je kon overal op je knien zitten en met je hoofd boven water blijven. Ik ben zo dicht mogelijk naar de waterval toe gegaan. Dat is een partij geweld! De waterval bij Center Parcs is hier dus helemaal niets bij. Hier komt een heel zwembad per minuut naar beneden, van 30 meter hoog! Daar kun je dus niet vol onder staan...
Maar wel helemaal super te gek gaaf om te doen. En hier is ook een foto van...

Vandaag (zondag) gaan we weer verder. Deze keer gaat de bus naar Buenos Aires waar we morgen zullen aankomen. Deze bus is maar 19 uur (eergisteren 24) en dan pakken we hopelijk een paar dagen rust in de stad. Gaan we gelijk ook even kijken wat een fatsoenlijke tent hier eigenlijk kost. Vanuit BA willen we naar Mendoza, om van daar uit naar het zuiden af te zakken. Vanaf Mendoza willen we proberen te kamperen. Qua weer en faciliteiten zou dat moeten lukken.

Heel veel liefs van Astrid en Gijs!

Johan van Berne on

Heel leuk om te lezen allemaal (ik liep wat achter, maar ben nu weer helemaal up to date). Hebben jullie nog geen heimwee?! groetjes uit het nazomerende Holland... ;-)

HenP on

Sjonge jonge, wat is dat prachtig. Een hele belevenis. En dan die waterval. Dat moet wel een mega kabaal maken. Onvergetelijk mooi.
Groetjes en kusjes H en P, en tot de volgende stop.

Fam Donkers on

Ha die Gijs en Astrid

O jee wat een belevenissen , kei gaaf , maar ook ik zou krijsen als ik die krokodil gezien had , ajakkes .
Maar wat een schitterend allemaal , geniet ervan .
Goeie reis verder .
Groetjes uit de Walsberg .

Maartje en Paul on

hey gijs en astrid, leuk om allemaal te lezen. Ik hoop dat jullie nog meer van zulke gave en spannende momenten meemaken.

W & M on

Hoi hoi, wat een prachtige avontuur, dat zullen jullie niet snel vergeten en de krokodil ook niet! Die heeft minstens een week nodig om te bekomen van de schrik. LIefs W & M xxx xxx

Ans on

Geweldig mooi zeg die watervallen.
Vet die krokodil ,had je toch ook niet een beetje zenuwen?
Ik ben wel een beetje jaloers op jullie avonturen.
Liefs Ans

chris elvira ryan on

He Gijs en Astrid, van deze krokodil kan je mooi 1 paar krokodillenlederen schoenen maat 47 maken, en een mooie handtas voor Astrid. En ze zeggen dat ze naar kip smaken. Echt wel erg gaaf hoor. Was je niet bang dat er van die "visjes" zwemmen die zo je jonge heer ingaan?
Ik denk het niet anders had je wel anders gekeken op de foto.
Wij missen jullie echt!!

Kim on

Whahaaaa, wat stoer dat jullie gewoon een krokodil hebben gefotografeerd. En prachtig, die watervallen.