Botskipaiva

Liberta

Flag of Indonesia  , Sumatra,
Saturday, July 31, 2010

Iltapaivaa rakkaat pallinaamat!

Huikea 13 000 kavijan raja rikottu taala blogissa ja niista 10 000 kayny vikan kuukauden aikana. Ilmeisesti mun paskapuheet sitten uppoo ainakin johonkuhun. Kiitos kannattajille!

Tanaa on ns. aktiviteettipaiva, koska veneretki oli tiedossa. Aamulla heratys oli kukonlaulun aikaan aamuysilta. Tallai tekemattomyyden aikakaudella tollanenkin heratys voi olla kuolemaksi, yllattavan hyvin kylla selviydyttiin kaikki kolme pystyyn. Vedettiin suhteellisen hataset aamupalat Libertassa, koska kymmeneksi piti venya Bagus Bayn viereiseen venelaituriin. Pakattiin pikkureppu mukaan johon tuli tietysti valttamattomat mukaan otettavat rojut aina vesipullosta aurinkorasvaan asti. Jack ukkeli tuliki jo varttia vaille 10 huutelemaan Libertaan, etta olisi aika lahtea. Kavelyreissu eli huikeat 100m viereiseen laituriin ja iso botski alle. Tassa vaiheessa aurinko mollotti pilvettomalta taivaalta, joten aurinkorasva tuli tarpeeseen.

Botskiretkelle oli ilmottautunu about 15 muutakin reissaajaa ympari maailmaa. Oli hollantilaisia yllattaen, japsia, aussia, paikallisia, kiinalaisia ja me kolme suomalaista suomalaista apinaa. Hyva poppoo tallaselle 5h botskiretkelle! Lahettii lipumaan kohti ekaa etappia joka oli paikallinen pieni batakkikyla saarella, joka ei ainakaan minussa saanut enaan mitaan savareita. Kaveltii rannasta tovin matkaa eteepain katteleen muksujen koulunkayntia. Kun paastiin ylanteella missa koulukin sijaitsi nakymat oli aika jees. Koulu oli laaksossa tovin matkan paasta muusta kylasta. Lapset oli ihania ja kaikki halusivat tietaa mun nimen. En tieda mitenka mun nimen tietaminen rikastutti heidan elamaansa, mutta maassa maan tavalla. Ilosia ainakin lapset oli, Jeje! Vaha aikaa tutkailtii paalla meininkia, katteltii riisipeltoja ja kahvi-istutuksia. Iha kiva kokemus oli.

Matka jatkui botskilla eteepain toiselle etapille eli vesiputoukselle. Vesiputous oli komea, mutta ei henkeasalpaava, ilmeisesti kuivempi kausi vaha verottaa putouksen mahtavuutta. Vesiputouksella halukkaat saivat menna uimaan ja hyppimaan kalliolta jos uskalsivat. Mulla ja Sampsalla ei ollut asiaa veteen tatuointien takia. En mielestani missannut mitaan vaikken veteen paassytkaan. Kylla tonne Tobaan paasee uimaan viela vaikka kuinka monta kertaa jos haluaa. Uimisen jalkeen oli lounaan aika joka kuulu matkan hintaan. Perus riisikanamattoa vaha rankemmilla mausteilla. Iha mielellaan siina sita vesiputouksen aarella syopotteli.

Lounaan jalkeen meikalainen otti tuttuun tyyliin unta botskissa. Ei se katso aikaa eika paikkaa millon meikalainen voi vetaa levyks. Sampsalla on jo monesta paikasta kuva kun Arska vetaa unta kuulaan taysin tietamattomana maailman menosta. Muut botskissakin olleet ihmettelivat nukkumislahjojani, ilmeisesti olen siunattu edes yhdella tavalla tassa elamassa!

Matkan kolmas ja viimenen etappi piti olla paikallinen batakkikyla, jossa valmistettiin tuakkia eli palmuviunaa. Sita mainostetaan paikallisena kaljana, mutta siita kusenmakusesta litkusta on kalja kaukana. Kerran maistaneena voin sanoa etta ei toiste, KIITOS! Kun paasimme kylan rantaan Jack meni operaatiomestarina kyselemaan etta voisimmeko tulla maistelemaan ja kattelemaan valmistusprosessia. Jostain syysta kuitenkaan meilla ei ollut asiaa kylaan tanaan, jos oikein ymmarsin ni jotenkin aikatauluihin liittyvia onkelmia. Mielestani en havinnyt mitaan vaikka ei mentykaan kattelemaa tuakkipannuja. Toisekseen aurinko oli mennyt pahasti pilveen ja sadettakin tihrusteli joten oli hyva aika lahtea takasin kohti kotia.

Vaikka boattrip ei ollut mitenkaa ihmeellinen tai savayttava, silti siita jai hyva maku kateen. Ehka siksi etta botskissa olleet ihmiset oli mukavia ja paasi hopottelee kaikenlaisten ihmisten kanssa niita naita. Toisekseen matka makso n.13e sisaltaen lounaan ja snackkihedelmat. Yhen hollantilaispariskunnan kanssa juttelin pitkat patkat maasta ja taivaasta. No worries sanoo Jack aina. Tallanen oli mulla asenne alusta lahtien ja siksi varmaa meininki maistukin. Botskiryhman kanssa sovimme etta menemme tanaa illemmalla poppoolla Roys Pubiin ottaan muutamat oluset, koska on lauantai ja siel o livemusiikkia jalleen kerran. rokrok all! Katotaan taas tuonnempana!

reissuruuna on

ensiksi täytyy sanoa, että hieno blogi.. lisäsin jo aikoja sitten favoritteihin, keep it goin'! Sopiiko udella, että minkä hintaisia tatuoinnit tuollapäin maailmaa ovat? Itse olen matkalla joulukuu-maaliskuu välisenä aikana juurikin siellä päin maailmaa ja ajattelin jotain töhriä ihooni, suomessa ovat perkeleet niin kalliita!

Hyvää reissun jatkoa =)

mariminen on

Hyvältä kuulostaa teidän reissu edelleenkin, enkä yhtään ihmettele, jos jämähdätte pitemmäksikin aikaa. Itse maistoin kyllä tuakia useamminkin kuin kerran, jos ei haista sitä ensin, niin maku menee kyllä! ;) Hmm, toi Royn paikka on vissiin jotain uutta, kun ei kuulosta yhtään tutulle...

Kyllä sitä itekin täytyy päästä Toballe vielä (mahdollisimman pian) käymään. Nauttikaahan edelleen. Niin ja tsekatkaa se Reggae mulle että jahka vielä samat ihanat pojat hommissa siellä.

arskamaailmalla on

meikalaisen tatska makso 1,3miljoona paikallista rahaa eli about 120eetua. sampsalla makso 2miljoonaa eli abou 180e koska silla oli nii paljo varittamista.

arskamaailmalla on

tuol reggae mestas kyl pitas kayda. yks pariskuntaki suositteli sita. ehka sinne viel tassa jossai vaihees kerkee. aika sellasella rauhallisella suoritustahdilla tassa kaikkee pikkuhiljaa vaskataan.

arskamaailmalla on

sellasia kuulumisia tosta reggeimestasta etta kaiken tietavana Jack kerto paikan olevan nykyaa iha kuollu.