Day 13 : Saint-Louis - Mboro Plage

Trip Start Jun 22, 2007
Trip End Dec 30, 2007

Flag of Senegal  ,
Tuesday, July 17, 2007

We weakly woke up at 10 and started the day with a swim, a coffee, and discussions with Francois, his friends and the staff. A comfortable shower later we talked again with one of our previous night mates. Then we went to eat in downtown Saint-Louis. I stopped in front of a taylor, and asked him to repair my tear-up trousers in 1 hour. Int he meantime we met a music teacher from my hometown (originally from Saint-Louis), who led us to a good local restaurant a few meters away.
We left Saint-Louis  and went straight to Mboro Plage,  a 100 or so kms away... but arrived late. We met rastaman Keba, who led us to Ifra's (Ibrahim) huts, where we decided to spend the night after a few cups of sweet'n strong tea prepared by our Peul host while exchanging views. Moussa arranged us a safe parking at an out of duty hotel on the beach.

La soirée d'arrivée à Saint-Louis nous a valu un réveil difficile, heureusement égaillé par une petite baignade dans les eaux agitées mais de bonne température, suivie d'une discussion avec le gérant et ses amis autour d'un café et enfin une douche dans des installations propres que nous avons su apprécier à leur juste valeur. Lentement mais sûrement, nous nous sommes préparé et avons pris la route, en passant par l'île Saint-Louis, où j'ai fait réparer un pantalon chez un tailleur, pendant que nous mangions un Tieboudien dans un petit resto indiqué par un professeur de percussions Saint-Louisien qui vit à Val de Reuil (soit à quelques kms de la ville de mes parents).
Quittant la ville nous nous sommes dirigés vers Mboro plage, un petit village de pêcheur où nous avons rapidement rencontré Keba Camara, un rasta grâce auquel nous avons trouvé 2 cases gardées par Ifra, un peul qui m'a maintenu éveillé autour du feu avec un thé à réveiller les morts. Moussa nous a permis de garer le Pinzgauer en sécurité dans un hôtel désaffecté.