Day 8 : Tarfaya - Dakhla

Trip Start Jun 22, 2007
Trip End Dec 30, 2007

Flag of Morocco  ,
Thursday, July 12, 2007

The day was long. We got up at 7h30, when Inaki and Maite where already leaving. Ben and I took time to get things ready before leaving the camp site. After I checked the generator was working, we left and stopped at Tarfaya (formerly known as Cap Juby), where we visited the Antoine de Saint-Exupéry museum, and by the way discovered the history of French Aéropostale and Latécoère adventure. We then headed to Laâyoune, capital city-to-be of Western Sahara and ate a chicken Tajine there. The rest of the day consisted in driving until we finally reached the GPS waypoint given by Inaki, 25km before Dakhla.

La journée fut longue. Nous nous sommes reveille vers 07h30, alors que Maite et Inaki étaient déjà sur le départ pour une longue étape vers Dakhla. De notre côté, Ben et moi avons pris le temps de tout mettre en ordre pour le départ. J'ai vérifié le groupe électrogène qui fonctionne bien malgré mes inquiétudes et nous sommes partis à Tarfaya (Cap Juby) où nous avons visité le musée Saint-Exupéry et découvert ainsi l'histoire de l'aventure de l'Aéropostale. Après un petit arrêt sur la plage du Cap Juby nous sommes partis pour Laâyoune, capitale du Sahara Occidental, où nous avons mangé un bon Tajine poulet, pris du carburant, fait quelques courses avant de prendre la route jusqu'au point GPS indiqué par Inaki pour le bivouac sur un parking situé 25km avant Dakhla.