Day 6 : Essaouira - Agadir

Trip Start Jun 22, 2007
Trip End Dec 30, 2007

Flag of Morocco  ,
Tuesday, July 10, 2007

This morning was slow, and we appreciated to rest for a while. Before leaving Essaouira, we went to change water in the tank and untighten the wheel bearings. The road to Agadir goes through the Aha region, and is hence slow and tiring, though beautiful. We reached Agadir at the end of the day. I didn't like this town at all (as Moubarak had predicted in Essaouira). Looking for a camping, we first found one at the entrance of Agadir, but it didn't look good. We tried the phone contacts on the 1997 Michelin green guide, but as usual they were out of date. Still, I finally got accurate info by talking to an helpful lady who answered at one of these numbers. So we went back 25kms from Agadir to a good camping, were we found a spanish couple from Pais Vasco we had seen ont he road. They own a very well equipped  Man truck. We decided to keep in touch.

Le réveil fut difficile ce matin et nous avons pris le temps de profiter du confort détendu de la Résidence El Mehdi. Avant de quitter Essaouira, nous sommes allé renouveler l'eau du réservoir et désserrer les écrous de roues, au cas où...
La route d'Agadir traverse la belle région de l'Aha et est fatiguante et lente du fait de nombreux virages et reliefs. Nous avons atteint Agadir en fin de journée et avons rapidement trouvé un 1er camping à l'entrée de la ville. Celui-ci n'était pas satisfaisant et nous avons donc entrepris d'en trouver un autre, non sans difficultés car les numéros que nous avions étaient périmés. Par chance, j'ai joint une habitante qui m'a conseillé de rebrousser chemin vers un très bon camping situé 25 km avant Agadir. Nous avons retrouvé là-bas le couple de basques que nous avions vu sur la route dans leur camion Man. J'ai pu laver mes vêtements, et profiter d'une prise de courant pour recharger les batteries de la cellule.