Karnevaalikuvia

Trip Start Sep 22, 2013
Trip End Jun 18, 2014

Flag of Argentina  , Capital Federal District,
Sunday, March 9, 2014

Olimme sunnuntaina 2.3. katsomassa karvevaalikulkueita Oscar Niemeyerin 1984 suunnittelemalla paraatialueella. Marques de Sapucai-kadusta on muutettu 700 metrin kaistale pysyvästi karnevaali- ja muuhun käyttöön. Kadun molemminpuolin on rakennettu katsomot, joihin mahtuu yhteensä 90 000 katsojaa. Sambakoulut on perustettu 1920-50-lukujen välillä ja ovat ehtineet esiintyä jo lukuisilla karnevaaleilla.

Sunnuntain paraatissa näimme kuudesta sambakoulusta viiden koulun kulkueet:
1. Império de Tijuca
2. Grande Rio
3. Sao Clemente
4. Mangueira
5. Salgueiro
6. Beija-Flor

Kulkueet alkoivat klo 21 ja jokaisella koululla on 82 minuuttia aikaa suoriutua 700 metrin pätkästä. Voittajakulkuetta arvostellaan useiden kohtien perusteella mm. musiikki, lippupari, puvut, ylittyykö 82 minuutin aika yms.

Lähdimme ennen viimeistä kulkuetta noin klo 3 metsästämään taksia ja olimme kotona klo 5. Karnevaalien parhaaksi valittiin maanantaina esiintynyt kulkue Unidos de Tijuca, jonka kulkue oli kertonut Ayrton Sennasta. Itse pidin Grande Rion pianohyrristä, Mangueiran karkkivärikulkueesta ja Salgueiron afroteema oli aivan huippu.

Kulkeiden sisältö on vähintäänkin uskomatonta, kulkuetta ei pysty käsittämään ellei sitä itse näe. Nyt kaikki varaamaan liput ensi vuoden karnevaaleille!

Post your own travel photos for friends and family More Pictures

embo on

Kiitos kuvista!

Hauva mummi on

Jep! Eikun kotimaiselle humpalle!