Laavaa, tulivuori ja naku-ukko

Trip End Jun 18, 2013

Flag of United States  , Hawaii
Thursday, March 21, 2013

Tänään oli tarkoituksena päästä katsomaan elävää laavaa. No, kierros oli peruttu huonon tuulensuunnan takia. Näimme sitten jähmettynyttä laavaa omalla kieroksellamme Kalapana Black Sand Beachilla. Laava näyttää jähmettyneeltä lakukastikkeelta, hienon näköistä!

Rannalla näimme myös naku-ukkelin, joka oli tehnyt itselleen laavakivimurikoista pienen, ukkelin mentävän aitauksen noin neljän kiven korkuisena ja lojui siellä sommitelman keskellä aivan nakkelina. Ei tajuttu kuvata tätä ihmetystä kun ukkeli jo ponkaisi meren aaltoihin viilentymään.

Matkan varrelle  osui myös kansallispuisto, jossa oli suuri kraatteri, laava-tuubeja eli laavaa kuljettaneita tunneleita ja mitäs muuta, aina sanavalmiita amerikaanoja. Pitäisi keksiä joku näpsä "heti valmis"-kommentti näihin yllättäviin heittoihin. Eihän jäyhä suomituristi ehdi sanoa kissaakaan kun amerikaano on jo ehtinytt kommentoimaan seuraavaa asiaa/henkilöä/kohdetta. Awsome!!!

embo on

Kivaa siellä ollaan laavalla ja Impivaarassa laavulla.