Voorjaar 2006

Trip End Jan 01, 2007

Flag of Austria  ,
Monday, April 24, 2006

Voorjaar 2006

Alweer meer dan een jaar samen in Wenen, time flies when you're having fun..... Op het niveau van mijn Duits zou mijn Duitse lerares op de middelbare school inmiddels jaloers zijn, hoewel ik nog steeds wel fouten maak, vooral in de naamvallen. Duits is toch echt een moeilijkere taal dan Engels of Spaans om echt goed onder de knie te krijgen. We hebben echt het gevoel dat Wenen ook een beetje 'onze' stad is geworden en voelen ons hier goed. Het Wiener Frühstück staat inmiddels vast op ons menu en ook de vele verschillende knödels hebben voor ons geen geheimen meer. Het is een heerlijke plek om te leven, met veel cultuur, natuur en ook veel comfort. Eigenlijk jammer om weer weg te gaan, maar het zier er naar uit dat we tegen het einde van het jaar richting Frankfurt gaan verhuizen. Nike Duitsland heeft daar een opdracht (een beetje in de lijn van mijn huidige baan, verantwoordelijk voor een paar strategic accounts in Duitsland). Hoe het voor Kat gaat lopen bij Krauthammer is nog niet helemaal duidelijk, misschien onderdeel van het Duitse, maar misschien ook van het Nederlandse team. Nog maar even kijken hoe het loopt. Verder gaan we per 15/9 toch met onze MBA beginnen. Het zal zijn aan Kellogg/WHU, een programma wat zich gedeeltelijk in Amerika (Kellogg, Chicago) en gedeeltelijk in Frankfurt (WHU) af zal spelen. We hebben er zin in, en zijn toch ook wel wat zenuwachtig wanwege de behoorlijke extra belasting die het met zich mee zal brengen. Nou ja, we hebben afgesproken om een 'cool beginner's mind' te houden en gewoon lekker lol te maken. Het leuke is natuurlijk dat we lekker samen de boeken induiken.

Voorjaarshighlights.....
We hebben natuurlijk optimaal genoten van de winter, die dit jaar heel lang duurde. Twee weken geleden sneeuwde het nog en het was al begin december begonnen. De Oostenrijkers konden geen sneeuw meer zien...... Wij hebben een aantal weekendjes geskied en ik heb nog een weekend extra geskied met de mannen uit NL (verjaardskadootje voor Marcel, Johan en Rob voor hun 40e verjaardag met een groep van 9 man in Kaprun). Voor mijn verjaardag had Kat een weekendje in Mariazell georganiseerd, waar we in een klein hotelletje door de waard op eigengebrande verjaardags-schnaps werden getrakteerd tot in de kleine uurtjes....
Inmiddels is de lente alweer een paar weken goed doorgebroken (direkt naar de 22 graden) en hebben we ook alweer door die prachtige bergen gewandeld. Ik blijf het maar zeggen, wat een prachtig land!

Verder waren we een weekend met Leon en Marice in Helsinki, omdat Kat en Leon daar een project hadden. Ook een lekkere stad, klein, overzichtelijk, prettige sfeer en snoeikoud (februari). We hebben over de bevroren Oostzee gelopen en voor de rest veel warme chocola en rode wijn gedronken en eland gegeten.

Uli was een weekend in Wenen, wat gezellig was. Gus en Kim zijn ook langsgeweest en ook met hen hebben we lekker door de stad gestruind en hen als ervaren 'tourguides' alle ins & outs over Wenen verteld (waar krijg je de grootste schnitzels, hoeveel vrouwen had Gustav Klimt nou echt en dat soort dingen).

Als laatste wapenfeit dit voorjaar waren we weer op een van de traditionele 'Wiener ballen'. Dit bal was georganiseerd door onze danssschool (ja, je hebt niet echt in Wenen gewoond als je niet hebt gestijldansd.....) en we moeten natuurlijk ook oefenen. dus wij wer in smoking met onze vriendjes Bernhard en Madhu ons beste beentje voorgezet en door het Palais Ferstel gezwierd. Ook weer mooi om mee te maken.

We gaan zeker nog tot het najaar door met dansen, wan zo'n Weense wals krijg je de smaak na een tijdje goed te pakken ;-)

Maar eerst nog even naar NL met Koninginnedag, naar Barcelona voor de bruiloft van Bart en Rosa, familieweekend en vriendenweekend in Bärbach in mei en juni en dan nog een paar weekjes van Oostenrijk genieten in de zomervakantie (fietsen, wandelen door de bergen). In ieder geval nog even optimaal genieten van dit heerlijke plekje!