Maart: Werk slokt ons op, Ag, Erik-Helwart bezoek

Trip End Jan 01, 2007

Flag of Austria  ,
Tuesday, March 1, 2005

Werk: getting into the grind.....
Werk heeft ons allebei in bezit. Arne heeft net zijn eerst 'sales seizoen' achter de rug ('Herfst 2005') en het is heel goed verlopen. Ik ben voor een aantal grote internationale klanten met winkels in Oostenrijk, maar ook in Hongarije, Tsjechie, Slovenie en Croatie verantwoordelijk (sales, marketing, logistiek, relatie). En aangezien Nike zeer 'numbers focused' is (Wall Street....), druk ik me ook maar zo uit: gemiddeld zijn we 30% gestegen i.v.m. vorig jaar, wat een goed begin is (komt natuurlijk niet - alleen maar - door mij!). Ik begin er steeds beter in te komen (alweer 6 maanden!) en leer elke dag nieuwe dingen. Af en toe zijn er natuurlijk ook de frustraties, maar dat hoort bij klanten managen..... Kat is veel voor Krauthammer onderweg. Ze maakt deel uit van een 'international client team', en is nog veel weg voor opdrachten in het buitenland. Stockholm, Helsinki, Parijs, Frankfurt, Madrid, echt een internationaal business mevrouwtje..... Dat vele reizen maakt natuurlijk wel dat het opzetten van 'bureau Wenen' (zoals de missie luidt) met relatief kleine stappen gaat. Er zijn kontakten en afspraken, maar het echte werk gaat waarschijnlijk pas halverwege dit jaar beginnen als de andere internationale projecten wat aflopen. Intussen staat er Business Development Director Austria op haar kaartje, wat in titel-geil Oostenrijk natuurlijk een absolute must is). We verheugen ons er in ieder geval wel op dat we dan meer samen zullen zijn en ook samen in het 'Weense ritme' kunnen komen, want dat is er met onze drukke leventjes (dat neem je dus overal mee naar toe.....) tot nu toe nog maar mondjesmaat van gekomen.

Barcelona!
Het 2e weekend van maart was Kat toevallig in Madrid voor Krauthammer en Ar was met klanten naar de wedstijd Barcelona-Chelsea in Nou Camp. We hebben van de gelegenheid gebruik gemaakt om er een weekendje Barcelona van te maken, for old times' sake! Wow, wat was het weer heerlijk om daar rond te lopen, voelde echt weer goed. We sliepen bij een maatje van Ar + vriendin en zijn allerlei 'oude' plekjes afgegaan. We zijn naar ons oude huisje geweest, de sporthal (er waren nog mensen die ons herkenden!) en ons oude stamcafe (waar we echt uuuuuren hebben doorgebracht met cafes con leche en croissants). Wie weer is BCN wel het volgende station na Wenen ;-)

Hooggeerd bezoek: Ag en Erik en Helwart!
Het is altijd heerlijk om bezoek te ontvangen als je ergens op een vreemde plek zit. Ag had begin maart de eer als eerste bij ons langs te komen (Kat had een vriendinnen weekend in NL, dus we hadden alle tijd om samen bij te kletsen). Het was heerlijk om haar te zien en zoveel tijd samen te hebben. We hebben de stad doorkruist, hebben lekker koffie gedronken in zo'n typisch Weens koffiehuis, zijn door park Schonbrunn gewandeld (er lag 1 m. sneeuw, eht was zo'n idyllische winterdag), zijn naar een concert geweest in het Konzerthaus. Op zondag naar Belvedere ('De Kus' van Klimt), het Kulturhistorisches Museum (Rubens tentoonstelling) en koffie gedronken bij Sacher. En intussen elkaar natuurlijk alles verteld wat er te vertellen viel......
Vorig weekend waren Erik en Helwart in town. Ze waren op doorreis naar NL vanuit Italie, waar ze met de boot liggen. Ook dit weekend was weer heerlijk ouderwets gezellig en vertrouwd. Wijntjes drinken, kaasjes eten, bijkletsen. We zijn naar het Requiem van Verdi geweest in de Musikverein ('muziektempel' van formaat) en hebben heerlijk gegeten bij ons favoriete restaurant 'Motto'. Uiteraard ook weer het Kafeehaus bezocht voor de traditionele 'Melange' (incl. live walsorkest op de achtergrond, maak je alleen in Wenen mee.....). Ook dit was weer een perfekt weekend!

Laatste weekend maart: nog een keertje skieen....
Zoals gezegd hebben we 4 weekenden geskied deze winter, wat op zich al heerlijk was. Er is de laatste maand ook zo ontzettend veel sneeuw gevallen! 2 Weken geleden in Obertauern had het de hele week ervoor gesneeuwd en lag er zo'n 2,5 meter. Nog nooit zo lekker geskied! Vorig weekend in het Zillertal (Gerlos, Mayrhofen) bij ons 'vaste' hotel Held gelogeerd (met sauna etc.). Op zaterdag prima geskied, maar in de middag werd het al papperig, want het is vorige week opeens lente geworden (+19C in Wenen....). Dus besloten we zondag en maandag (2e Paasdag) niet te gaan skieen. In plaats daarvan hebben we hardgelopen (Kat 1,5 uur, Ar 2,5 uur), we zijn ons stiekum aan het voorbereiden op de Vienna Marathon in mei. Overigens gaan we in April nog 1x op de lange latten met Nils en Sunna (dan gaan we de gletscher op).