On top of Cameroon

Trip Start Unknown

Flag of Cameroon  ,
Wednesday, January 20, 2010

In english:
We finally got the visa for cameroon, since then we have been climbing Mt. Cameroon 4090 m for 4 days (soar feet and tired legs!). Next stop is beach life in Limbe.

Yes, vi fick visum (för alla er som väntat ivrigt på att få veta)! Vi har också genomfört en mycket lyckad bestigning av västafrikas högsta berg Mt Cameroon (4090 m högt).Vi kom ner igår, efter 4 dygn uppe i bergen (det var skönt och välbehövt med en varmdusch). Idag vilar vi lite efter bravaden i bergsbyn Buea. Benen är stela som pinnar men det var det värt, berget var fantastiskt! Påminner ganska mycket om fjällen hemma förutom att man i nedre delen går genom regnskog och banan- och yamsplantage (mamma Agneta och pappa Göran hade stortrivts). Klättringen gick bra och nästan helt smärtfritt, med undantag av lite brända näsor (glömde solskydd), blåsor på fötterna (kom ihåg blåsplåster) och en attack av ilskna stridsmyror på vägen ner. Vi nådde toppen lagom till soluppgången som vi tyvärr inte kunde se eftersom det var dimma. Det gjorde inte så mycket, vi var helnöjda ändå. Anton stortrivdes i det kalla, mer svenska, klimatet på berget, medan Karin och guiden/bäraren Steven frös i flera lager med kläder.
Imorgon återvänder vi till Limbe vid kusten där vi ska sola och bada och Karin ska hämta en klänning som en dam där håller på att sy (bild på den kommer garanterat i nästa inlägg).

Mart on

Hey... Fan va najs ni har det och va tur att allt löste sig med visum. Typiskt Anton att trivas i kylan... minns morgontimmarna på hojen i indien innan solen gått upp ordentlig... höll på att frysa ihjäl medan Anton stortrivdes:D Rip it up - africa style! Kram

Fripps on

Snygg bestiget! Hihi, vad söta ni var med era "solskydd" & bra att det löste sig med visumet =) So long exlplorers!

Kraaam

Carin on

Hej igen de känns som att det var länge sedan ni skrev sist! Man väntar med spänning! Tack så mycket för att ni har oss med på er resa känns inte som att det hade varit en resa för mig men kul att se bilder och höra hur ni har det kram kram