Kaikki kiva loppuu aikanaan

Trip End May 24, 2006

Flag of Finland  ,
Thursday, May 25, 2006

Kotona ollaan ja olo on aika outo. Valtteri vielä on aika innoissaankin pärrästä ym. mutta minulla ottaa aika koville. Pirun kylmä, kämppä pommin jäljiltä, ihan pari tavaraa pitäisi purkaa ja laittaa paikalleen jne. Hullun kylmä ja kolee, kun on tottunut siihen +30C. Eilen tultiin myöhään illalla ja ainakin vielä shokki on aika kova.

Loppu aika Lacanaussa meni hienosti, arska paisto ja rantaelämä maistui. Käytiin myös Bordeauxissa hengaan päivä. 19.5 lähdettiin sitten taas eteenpäin ja viikonlopuksi Le Mansiin niihin Moto GP-kisoihin. Se olikin kunnon festaritapahtuma. Porukkaa oli tosiaan 76 000, telttoja joka puolella, bändiä, bilettä jne.. se oli ihan koko päivä juhlaa ja menoa. Tsekattiin harjotuksia ja aika-ajoja ja kyllä ne todella ajo kovaa ja piti meteliä. Aika hurjaa ja ne lipat oli aika rajun näkösiä. Oli myös tempputapahtumaa, keulimisia, hyppyjä jne. mitä oli tosi makee katsoa. Vielä, kun itse kisassa Kallio pääsi palkintopallille niin oli onnistunut reissu.

Sen jälkeen alkoikin kova ajo Saksan ja Tanskan läpi kotia kohti. Frankfurtissa pysähdyttiin pidempään mutta muuten tultiin aika joutuisasti. Nukuttiin siinä 4 yötä sitten putkeen autossa ja tietysti ilman suihkua. Tukholmaan kun päästiin Millan luokse niin kyllä suihku maistui ja oli ihan kiva viettää yö taas makuuasennossakin. Kelit muuttuivat jo kisaviikonloppuna sateiseksi ja nyt onkin satanut vissiin 5 päivää putkeen, joten se siitä kesästä ja koko kauden kestävistä mahtavista ilmoista. Millan luona kuitenkin korkattiin grillauskausi ja vietettiin mukava ilta. Laivalippujen saanti oli ihan projekti, joten kun saimme liput keskiviikko-aamun laivaan oli pakko häippästä. Eilen matkasimme siis Turkuun ja sieltä sitten illalla kotiin.

Niin siis täytyy tietysti kertoa, että miksi ollaan nyt jo kotona, kun meidänhän piti tulla vasta paljon myöhemmin ja lähteä Norjaan. Jätimme kuitenkin sen reissun väliin siis kokonaan. Norjassa alkaa base-hyppykausi vasta kesäkuussa, joten olisimme joutuneet odottelemaan noin kymmenisen päivää siellä eikä autossa elo ehkä sittenkään vesisateessa niin pitkään maistunut. Lisäksi ostimme aika paljon viinituomisia ja Norjaanhan niitä ei saa viedä, joten sekin oli painava syy. Se reissu täytyy kyllä vielä tehdä joku kerta kuitenkin.

Eli tämän vuoksi kotona ollaan ja pahalta tuntuu nyt mutta eiköhän se tästä, kun saa taas elämänsä järjestykseen ja saa nähdä kaikkia ihmisiä! Joten tapaamisia ja aktiiveja saa ehdotella...pikkasen on kalenterissa tyhjää just nyt!