Sairastelua+puuteria=Huono yhtälö

Trip Start Jan 16, 2006
Trip End May 24, 2006

Flag of France  ,
Thursday, April 13, 2006

Hei taas tautivuoteelta...mikä kumma mua riivaa kun taas ollaan sairaana..ehkä noin viides kerta tällä kaudella eli arvatenkin alkaa kypsyttämään. Nyt on taas lähemmäksi viikko oltu pahassa räkätaudissa ja yskässä niin, että jokainen lihas on hellänä, vatsalihakset jumissa ja oksu lentää, kun ruoka ei pysy sisällä. Ei jaksais yskiä enää yhtään yskäsyä mutta minkäs teet.. on nyt jo ihan pirteä olo muuten mutta voimat aika lopussa ja tämä yskän määrä on vakio. No kunhan muut ei sairastuisi..

Itse olen siis aikalailla viettänyt kotosalla aikaa ja missasin jopa upean puuteripäivän, mistä muut pääsivät nautiskelemaan. Olen aika katkera mutta toisaalta tärkeintä, että Ilona ja Sami vieraina pääsivät fiilistelemään.. lunta oli ollut oikein polviin asti ja jopa metsää oli vielä päässyt laskemaan hyvällä lumella. Eilen Valtteri ja Sami laskivat vielä Freauxin kurunkin ja lumi oli hienoa. Itse kävin eilen happihyppelyllä jäätiköllä tekemässä muutaman puuterikäännöksen ja se piristi kummasti.

Tänään Valtteri ja Sami ovat laskemassa Pannaria ja varmasti on huippu. Huomenna olisi tarkoitus lähteä porukalla St. Christophiin vielä kerran nautiskelemaan upeista puuterikentistä ylhäällä ja rämpimään lumettomalle traversille alhaalla... reissu on niin hieno, että olisi upeeta päästä se vielä laskemaan mutta saas nähä nyt mun kunnon.

Viikko on mennyt aikalailla tosiaan vuoteessa kirjaa lueskellen ja ylös on tullu noustua vaan keittiöön kokkailemaan porukalle sapuskat. Tänään meillä onkin juhlapäivä, sillä on Samin synttärit ja sitä juhlistamme racletteillallisella, nam. Huomenna olisi taas bändi-ilta ja sitä ennen tietysti afterskitä Les Deux Alpesissa, jos huominen laskureissu onnistuu. Lauantaille on taas suunnitteilla koko kauden vireillä ollut Brianconin disco keikka 40 kilometrin päähän..joten menoa taas olisi eli eiköhän olisi aika taas tervehtyä.

Toivotan kaikille oikein iloista pääsiäistä ja toivottavasti ehditte relailla miniloman puitteissa. Täytyy kertoa, että Transupupumme matkusti Mäntyharjulle maalle oikein pääsiäisen viettoon. Vanhemmilla on mennyt hienosti pupun kanssa vaikka se vissiin onkin ottanut koko kodin reviirikseen ja papanoita on löytynyt epäsopivista paikoista, kuten vuoteesta...Eetun perässä Transu juoksee taukoamatta ja jaksaa hyppiä hännän yli tuntitolkulla.. olen myös kysellyt, että koska Transuakin aletaan viemään ulos, koska nyt se jo juo Eetun juomakupista ja syö koiranruokaa herkkunaan. Ei niitä voi enää erottaa, joten ehkä meille tulee yhteishuoltajuus...

Pääsiäisruohosta täytyy vielä sen verran sanoa, että täällä sitä ei tarvitse purkkiin kylvää, sillä ruoho on uskomattoman vihreää ja eilen huomasin kaikkien leskenlehtien ja tulppaanien jo kukkivan. Viimeksi, kun kävimme Grenoblessa, joka tietysti on huomattavasti alempana niin kaikki puut oli vihreän eri sävyissä, mongoliat kukki ja kahdeksan aikaan illalla oli +19 c.

Kesäreissumme alkaakin uhkaavasti lähestyä ja tosiaan on nyt päätetty, että Lacanau on kohteemme atlantin rannalla, Bordeauxin lähellä. Sieltä otamme kämpän varmaan pariksi viikoksi, jos niitä surfkelejä vaikka löytyisi. Myös Moto GP liput on hankittu ja siitä tosiaan sitten reissu jatkuu Norjaan. Viimeiset postit siis huhtikuun loppuun mennessä ja tosiaan eipä meillä sen jälkeen nettiäkään enää ole käytössä.

Jep mutta näin täällä. Voiton puolella taudista, aurinko paistaa ja vielä on puuterilaskuakin tiedossa, joten eipä hullumpaa. Oikein mukavaa pääsiäistä!