Derby juhlahumua ja aurinkoa

Trip Start Jan 16, 2006
Trip End May 24, 2006

Flag of France  ,
Saturday, April 8, 2006

Terveisiä taas pitkästä aikaa täältä kesästä! Ihan hullun lämmintä, t-paidassa on mukava nurtsilla köllötellä, kukat kukkii ja perhoset lentää. On kuitenkin vielä saatu hyvää laskua ja jopa puuteria, jos kukaan enää suostuu uskomaan. Viime päivinä on laskettu Trifidejä, jäätikköä, pojat on laskeneet huippulaskuja Pannarilla ja porukalla tehtiin toissapäivänä reissu St.Christophiin. Todella hieno lasku koskemattomine puuterikenttineen ja vähemmän mukava kilometrien mittainen traversi vähällä lumella.

Täällä tapahtui erittäin surullinen onnettomuus. Kaksi amerikkalaista laskijaa kuoli Freauxin kurun lähettyvillä tiputtuaan jostain, ehkä lumilipasta tai traversilta ja lennettyään alas noin 200 metriä.
Tapauksesta on hieman epäselvää informaatiota, koska aluksi luultiin laskijoita ruotsalaisiksi, lumivyörystä oli huhuja ja paikkakin on meille tuntematon. Olimme itse juuri tuolloin nurtsilla paistattelemassa päivää, kun näimme helikopterin tekevän useamman laskun kuruun ja nostavan kääröjä pois. Silloin emme todellakaan tienneet, että oli käynyt näin ikävästi. Hirveän surullista mutta tätähän tämä kai pahimmillaan on, ikävää.

Väkeä on taas mennyt ja tullut tasaseen tahtiin. Miikka häipyi tuossa jokin aika sitten ja sen jälkeen saimmekin vieraaksemme Tanelin Itävallasta ja Misan Verbieristä. Myöskin Mika on usein kuulunut ainakin ruokapöytäseuraamme ja on se tuossa lattialla yönkin viettänyt. Viime yönä tuossa lattialla pötkötti ja Paul ja Santu. Tänään lähdetään hakemaan Samia ja Ilonaa Grenoblesta seuraaviksi vieraiksi, kun toisten lähtö tapahtui tänä aamuna. Säpinää on...

Nyt on Derbyt juhlittu ja olihan sitä juhlahumua taas. Keskiviikko ja torstai illat vietimme pubissa bändejen parissa ja eilinen ilta juhlittiin pystytetyllä teltalla, jossa oli bändejä ja DJ. Kylässä väkeä ja menoa riitti. Itse kisaa oli ihan makee seurata vaikka mukaan ei ollutkaan innostusta vissiin meistä kellään. Tänä vuonna kisaamassa oli kuitenkin kolme suomalaista Santu, Mika ja Paul ja heidän laskunsa seuraaminen toi lisäfiilistä meille. Olihan siellä taas mitä kummallisempia asusteita smurffista tarjoilijaan, hääpari yhteisellä monoskillä, snowscootia, leijalaskijaa ja ilmapatjalla menijää mutta myöskin tosi kova tasosia monoski miehiä tsygäpuvuissaan ja muuten vaan kovaa laskevia suksilla ja laudoilla. Siisti tapahtuma!

Nyt on kolmisen viikkoa jäljellä Grave-elämää ja sitten alkaakin kesäreissujen aika. Ihan hassua...viime viikkoina ollut niin paljon vieraita ja touhua, ettei kirjaakaan ole ehtinyt käteen ottaa mutta on ollut kyllä taas niin mukavaa elämää! Siistiä, kun on paljon suomiporukkaa ja tosiaan, kun on niin lämmin ja kesäinen fiilis kylässä mutta lunta kuitenkin huipulla!

miccis
miccis on

Terkut
Jaa näyttää lumentulo jatkuvan... Pitäkää hauskaa niin kauan kuin lunta on! Terveisiä Samille ja Ilonalle. Kamat on taas kasattu pesun jälkeen ja nyt sinne Norjaan harrastamaan 'köyhien helihiihtoa'.