Verbier Extreme kisahumua

Trip Start Jan 16, 2006
Trip End May 24, 2006

Flag of Switzerland  ,
Tuesday, March 21, 2006

Täällä ollaan taas rauhallisessa La Gravessa. Mahtava reissu oli Verbieriin mutta kovin se oli rankkaa.. siellä elämä on kyllä niin sosiaalista, kun ihmisiä on pilvin pimein, suomalaisia ja tuttuja vaikka kuinka paljon, aktiiveja muille jakaa ja rahan tuhlaus mahdollisuudet loputtomat. Torstaina pakkasimme auton ja lähdimme lomalta lomalle! Seitsemisen tuntia taukoineen ajelimme kohti Sveitsiä ja iltasella pääsimme aina niin rakkaaseen Verbieriin. Vietimme siellä aikaa sunnuntaihin saakka ja majotus meille järjestyi Mofo pubin yläkerrasta superreilun Artun lattialta. Viisi henkeä pienessä huoneessa mutta itse olimme todella onnellisia tästä majoituksesta. Iso kiitos!

Perjantaina oli Verbier Extreme, joka on siis suurin vapaalasku kilpailu ja ollut meillä haaveena noin seitsemän vuotta päästä katsomaan. Päivä oli upee, arska paisto ja saatiin itsemme raahattua ajoissa mestoille ja kisaa päällistelemään. Varsinkin suksilaskijoiden taso oli huippu ja aivan käsittämättömiä droppeja kaverit veti. Kisa järjestetään Bec des Ross vuorelta alas ja laskulinjan voi valita vapaasti. Oli tosi makee katsoa kisaa ja lauantaina katsottiin kisa vielä screeniltä uudestaan niin näki paremmin kaikki suoritukset.

Kylässä riitti muutenkin vilskettä, happeningiä, telttaa, kojua, nimmaria jne..ja tietysti sitä bilettä. Täytyy sanoa, että näin tottumattomalle aavekylän asukkaalle otti koville jaksaa juhlia kolme iltaa tappiin asti mutta kerrankos sitä eletään. Hauskaa oli ja Mofon ja Caspahin yöelämä tuli nähtyä. Rahaa kyllä paloi enemmän kuin varmaan tällä kaudella yhteensä mutta sehän johtui vain kalliista hissilipuista, törkyhintoja.

Laskemassa oltiin tosin vaan perjantaina kisan jälkeen bäkkäri. Valtteri laski siellä vielä kaksi ihan hyvää jyrkkää kurua niin jotain saatiin laskullisestikin reissusta. Mulla jalka vaivaa taas niin pahasti, ettei tahdo pystyä klenkuttamatta kävelemään niin laskut on nyt vähän jäissä. Poikien suunnitelmissa oli kisan jälkeen mennä laskemaan kyseinen kisavuori mutta keli teki tepposet..

Jep, reissu oli siis rankka mutta siisti. Oli kiva nähä kisa, kisahumu, tavata tuttuja ja uusia ihmisiä, puhua aivan koko viikonloppu huonoja juttuja ja olla siis vähän aikaa tosiaan lomalla :) Sunnuntaina ajeltiin sitten pikku hiljaa kohti taas lepopaikkaa Gravea ja levätessä tässä onkin mennyt muutama päivä.

Mulla ja Antilla vähän flunssaa tyrkkää mutta nyt olen jo päättänyt, ettei siitä tautia tullutkaan. Huolena tällä hetkellä onkin siis pahasti turvottava ja vihlova jalkani, joten laskut jää nyt aika minimiin. Tosin lupailee illaksi kaikkien meidän riemuksi ja tiedän kauhuksi meille taas puuteria! Ei nyt ehkä megamääriä mutta parikymmentä senttiäkin saisi porukan intoutumaan vuorille.

Eilen saimme kahdeksi viikoksi vieraaksemme Miikan ja tänään tulee uusi tuttavuus Tedi Verbieristä. Nii-iin..menin taas sanomaan sen kuuluisan lauseen "you are always welcome" Viidellä hengellä majoituksemme on siis löyty aika tukkeeseen taas mutta sopu sijaa antaa! Ehkä sitä jaksaa lähteä laskemaan vähän huonompaakin olosuhteeseen, kun on uutta verta mukana mutta tosiaan se lumi olisi taas poikaa.