Punton terveys petti

Trip End May 31, 2007

Flag of Sweden  ,
Saturday, May 26, 2007

Terveisiä Millan luolta Tukholmasta, missä päästiin kahden päivän autossa nukkumisen jälkeen taas suihkuun. Matka on ollut aika tapahtumarikas, kun Punton terveys petti mutta kerrotaan nyt järjestyksessä. Lähdettiin keskiviikkona Deauvillestä ja ajeltiin useiden pikkukylien kautta joista Honfleur teki erityisesti vaikutuksen viihtyisällä ravintolakadullaan satamassa ja Etretat upeilla kalliojyrkänteillään. Se mesta oli yksi hienoimmista tällä reissulla. Makeita jyrkänteitä mahtavan värisen Atlantin vieressä ja tosi upeat näkymät, kun kiivettiin jyrkänteiden päälle. Mua hurjistutti enkä tod. uskaltanu ees kurkkia alas mutta Valtterihan oli tietty ihan fiiliksissä kurkkimassa siellä. Upee hellepäivä ja oli tosi mahtava, että meille suositeltiin tuota mestaa ja suosittelen muillekin.

Illalla poikettiin vielä Tresportesin kylään katsomaan Mestareiden liigan finaalia ja sekin kylä oli ihana. Koko rannikko tuntui olevan täynnä toinen toistaan viihtyisämpiä kyliä. Yöksi ajettiin Belgian puolelle pellon laitaan autoon nukkumaan, josta sitten aamusella torstaina lähdettiin ajamaan Brysseliin. Se homma sitten vähän kusahti. Kaupunkiin tullessa alkoi moottorin lämpötilavalo palamaan ja jonkun aikaa jouduttiin siinä vielä sompailemaan ennen kuin löydettiin parkkihalli. Sinne ajaessa höyry nousikin jo konepellin alta ja parkkihallin maassa makasi jäähdytinnesteemme. Eipä paljon muuta voitu, kun lähteä tsekkailemaan kaupunkia ja antaa auton lepuuttaa.

Brysselissä ei nyt ehkä ollu paras fiilis päällä, sillä suurimpana huolena auton hajoamisessa oli hätä, miten päästä lauantaiksi Ahvenanmaalle, kun Valtteri oli jo maksanut kalliin sisäänpääsyn turnaukseen. Tsekkasimme kuitenkin Manneken Pis:n, Grand Placen ja söimme julmettoman isot Gyrokset. Siinä sivussa soittelimme henkilökohtaiselle mekaanikollemme Misalle ja Okku otti yhteyksiä Delta-autoon. Haaveilimme, että nesteet vaan ylikuumeni ja selviäisimme säikähdyksellä mutta, kun pääsimme takaisin parkkihalliin, niin mekaanikko-Valtteri löysi jäähdyttimen tuulettimen hajonneena. Paska homma. No säätöä ja operointia ja lopulta löysimme aivan tsägällä korjaamon, jonne uskalsimme vielä itse ajaa, sillä hinaus olisi maksanut 220 euroa. Ensin äijä sanoi, että seuraavalle päivälle menee, ei saa osia. Se olisi tarkoittanut turnauksen unohtamista, joten aloin vänkäämään vastaan ja sitten äijä ehdottikin second hand osaa, jonka hän ehkä ehtisi hommata. Jätimme auton siis hänen huostaansa ja lupasimme palata kolmen tunnin päästä. Jännittyneinä joimme kokista terassilla ja onneksemme palatessamme Punto oli fiksattu ja 110 euron maksulla pimeästi Punto kehräsi taas iloisesti. Ihan pikkusen kyllä alkaa nyt luottamus rakoilla, sillä tuo oli nyt jo kolmas korjaamokeikka tällä reissulla eikä se homma tietty ilimasta oo mutta vielä raskaampaa on jäädä tielle tai säätää noita caseja vieraissa maissa. No kaikki on mennyt kuitenkin enemmän kuin putkeen ja tästäkin episodista selvittiin kolmessa tunnissa. Oli kyllä niin helpottunu fiilis jättää Bryssel taakse ja jatkaa matkaa kohti Valtterin turnausta.

Eilinen ilta ja yö painettiinkin aika kiitettävällä vauhdilla Saksan autobaanoilla ja päästiin Malmöhön saakka kello neljältä yöllä ja painuttiin unten maille Punton lepolasseihin. Tänään hurautettiin sitten Ruotsin läpi tänne Millan aina avoinna olevaan majoituspalveluun ja nyt taidetaan lähteä terassille ja syömään! Huomenna sitten Ahvikselle.