Aika kiittää ja lähteä kotiin taas

Trip Start Jan 19, 2009
Trip End Apr 18, 2009

Flag of France  ,
Saturday, April 18, 2009

Se on sitten aika jäähyväisten taas kerran. Vaikka lisäaikaakin otin, niin kaikki kiva loppuu aikanaan ja tämän tytön on aika palata kotimaahan työnteon pariin. Valtteri jää vielä muutamaksi viikoksi, kun hissit on auki 3.toukokuuta saakka. Voitte vain kuvitella, miten kurjalta tuntuu lähteä edellä pois mutta ehkä mietimme iloisempia asioita eli miten hyvä kausi taas olikaan!!

Aika tuntuu menneen aivan mahdottoman nopeasti ja en oikeastaan ees tajuu, mihin se on mennyt. Toisaalta ollaan tehty vaikka mitä ja pystyy luettelemaan niin paljon hyviä juttuja mutta omalla tavallaan taas tuntuu, että eihän tässä ehtinyt yhtään mitään. Tuntuu jotenkin tosi lyhyeltä verrattuna muihin kausiin. Yhteiselo on ollut jotenkin niin mukavaa ja todella hyvä ratkaisu lopettaa Hostel toiminta. Anteeksi vaan kaikki uskolliset vieraat :) No kiitettävästi taisin kaikille halukkaille löytää katon päänpäälle kuitenkin.

Mikään megakausi tämä todellakaan ei lumellisesti ollut tai lunta kyllä pohjissa riitti mutta taivaalta tulleiden dumppien määrä keskittyi lähinnä tammikuun puolesta välistä helmikuun puoleen väliin. Satoihan senkin jälkeen maalis-huhtikuussa mutta jotenkin ei kuitenkaan mitenkään mieleenpainuvasti. No onneksi varsinkin se alkukauden kuukausi oli sellaista hurmosta, että siitä otettiin ilo todella irti. Laskullisesti ollaan siis ihan tyytyväisiä vaikka eihän sitä puuteria ikinä voi laskea liikaa! Kiteily oli mahtava plussa ja vaikka loppujen lopuksi ei kovin montaa kertaa päästy ees vetämään siihen nähden, mitä oli tarkoitus, ni jotenkin päästiin ees lajiin sisälle ja homma alko jopa mulla kulkemaan, joten kiinnostus herätetty!

Ollaan nautittu myös suunnattomasti kaikesta liikkumisesta, ulkoilusta, Dägän kanssa lenkkeilystä, pitkään nukkumisesta ja yövalvomisista, herkutteluista ja viinin tissuttelusta. Ainoot ihan kunnon bileet oikeestaan oli tänä vuonna Derbyt mutta mukaan mahtuu kyllä muitakin ihan hyviä biletyksiä..varsinkin Chauminessa, oman kylän bileet ehkä jätti jopa vähän kylmäksi tänä vuonna.  Kaikki vieraat olivat oikein tervetulleita ja toivat taas oman ihanan lisänsä aikaamme täällä. Kaikki jutut on monesti siistimpiä porukassa ja ainakin meissä ilo tuplaantuu esimerkiksi hyvästä laskusta, kun näkee, kuinka toinen nauttii niin täysillä. Iso kiitos siis kaikille vanhoille ja uusille tuttavuuksille!

Roadtrippimme jäi todella hyvänä muistona mieleen ja muutenkin ollaan paljon ajeltu tällä kaudella hengaileen Lödöön tai Brianconiin. Ylipäätänsä kaikki yhteinen aika laskemassa, leffojen parissa tai vaan arkipuuhastelussa on ollut todella onnellista. Kaikkien pitäisi kyllä joskus löytää sellasta aikaa, että saa tehdä yhdessä niitä juttuja, mitkä on niitä omia. Jotenkin tää on vaan niin ihanaa aikaa, kun kaikki kiire jää taakse. Aurinko paistaa, vuoret ympäröi, ihmiset on hyvällä tuulella, lähellä on kaikki mitä tarvitsee ja elämä vaan on niin onnellista!!

Onnettomuudetkin jäivät onneksi omalla kohdallamme vain taloudellisiin tappioihin. Valtteri ei sitten hölmöile viimesillä viikoilla!! Hyvin ollaan myös pystytty yhdistämään työnteko tähän lomailuun. Valtteri on pelaillut tosi ahkerasti ja mä oon naputellut omia juttujani..tämä meidän pikku kotiofficemme rullaa täysillä. Jep eli kokonaisuudessaan hyvä mieli ja tulishan tänne toisenkin kerran!! Itseasiassa tää meijän kämppä on niin hyvä ja edullinen, että diilasin tän jo ensi kaudeksi mutta katsotaan nyt, mitä elämä tuo tullessaan.

Sitten vielä sitä tutuksi tullutta faktaa..kuten kaikki tietää, me ei olla kovin kovia suorittajia vaan enemmänkin nautiskelijoita, joten luvut eivät päätä huimaa mutta laatu on sitäkin parempaa. Valtterilla 47 laskupäivää, Annilla 41 laskupäivää, Dägällä 13 laskupäivää ja Kitepäiviä molemmilla 8. Yhteensä omien laskujeni mukaan Gravessa on vieraillut tällä kaudella 58 suomalaista.

Viimeinen viikkomme on mennyt ikävästi sairastellessa mun osalta. Maanantaina, kun oli Pyryn vika laskupäivä, niin oli upea keli ja päätettiin kuitenkin lähteä vielä St. Christopheen. Reissu olikin hieno, lumi ihanaa kevätlunta, ei ketään missään ja aurinko porotti täyttä päätä. Mulla otti aika koville flunssan vuoksi mutta sanoin jopa, että vaikka keuhkotauti nyt veis mut ni tää on sen arvosta. Täytyihän sillekin laskulle sanoa hei hei! Erkka tuli vielä hakemaan meitä autolla. Sen jälkeen olo alkoikin olla aika karmea ja seuraavat pari päivää meni täysin sängyn pohjalla. Yskä iski niin armottomaksi, että pelkäsin jo repineeni vatsalihakseni ja kuume hourailuissa olin valitellut, että miten täällä Madeiralla voi olla näin kylmä? Tiistai ja keskiviikko meni siis nukkuessa, kylpiessä ja lukiessa Valtterin toimiessa hyvänä lääkärinä. Sentäs jaksoin itseni kammeta omalle pihalle auringon porotukseen muutamaksi tunniksi, sillä ne päivät oli todella kauniita ja shortseissa hiki virtasi. Tää lämpö ja valo on ihanaa!

Torstaina alkoi sitten paniikki iskeä ja vaikka vieläkin oon puolikuntoinen, niin mäkeen oli päästävä. Varsinkin, kun ostin nyt uuden laudan, Rossarin tän vuoden mallin Divan ni pakkohan sitä oli päästä testaamaan. Tosiaan aaltoilevilla kanteilla ja timanttikoruilla. Ensi vaikutelma oli kyllä, että vanhaa lautaa jäi ikävä mutta ehkä meille tulee uusi hyvä suhe. No Grave teki tepposet ja hissit oli kiinni. Yöllä oli satanut vissiin kunnolla vettä aika korkealle asti ja tuuli kovaa. Otettiin auto alle ja nokka kohti Lödöä. Se oli oikeestaan tosi hyvä ratkaisu, koska ei olla tällä kaudella käyty siellä kertaakaan laskeen ja Graven kausareilla tosiaan saadaan siellä ilmaiset liput. Löydettiin jopa parit pyydaseinät Lödöstä ja muutamat rinnelaskut mutta hienoin löytö oli kyllä After! Viisi vuotta pörrätty siellä afterinetsintäprojektissa ja yhtäkkiä meillä on rinteessä edessä kunnon ravesessarit. DJ:t soitti, jengi biletti ja tuli ihan Ibizameininki mieleen. Onhan siellä Lödössä sentään aftermenoa! Käytiin vielä herkuttelemassa pikaruoalla eli hyvä keikka oli.

Tänään oli satanut uutta lunta jopa ihan kiitettävästi mutta otettiin rento aamu ja haluttiin viettää viimeinen päivä koko perheen voimin, joten Dägä pääsi mukaan eli rento meininki. Laskettiin ensin yksi perussetti ja päädyttiin kahville P3:lle missä oli yleinen fiilistely ja talo tarjosikin aika monta lasillista Roseeta koko asiakaskunnalle. Musa soi, jengi hengas, Dägä nautti pörräämällä ympäriinsä ja me parannettiin maailmaa monta tuntia. Täällä Gravessa on kyllä niin oma maailmansa. Sitten oli viimeisen laskun aika ja eiköhän me vielä viimeisen kerran päästy tekemään päivän hyvä työ ja tarjoamaan Lödöturdelle unohtumaton kokemus. Olivat päivän hinanneet nappihissillä ja toisen teki niin mieli laskea Vallon ja meidän matkaanhan se lähti ja aivan kauhea puuskutus, hehkutus ja Amazing!! Vähänkö se hehkutti kaverilleen, joka tuli hissillä alas, heh.

Iltapäivä vietettiin vielä Castillanin terdellä, nautittiin Pain Polarit, Erkka oli kylässä ja onpa meillä joku toinenkin kaveri tässä seurana..meinaan Dägän sulhanen. Dägä otti matkaan terdeltä tuollaisen suht isokokoisen kollin, joka kulkee meille nimellä Jeppe ja tännehän se asettui asumaan. Aika monta kupillista ruokaa ja juomaa on mennyt parempiin suihin ja Valtterin kainolopaikka on aika suosittu. Dägä alkaa olla jo sitä mieltä, että tuo on nähty ja heitettiin se äskön melkein tunniksi pihalle mutta, kun se taas itki ovellamme, niin heltyihän Valtteri. Nyt sillä sitten vissiin on täällä kaksi koiraa seuraavat viikot :) Ei haisuakaan kenen se on mutta ranskalaiseen tyyliin sitä varmaan potkitaan kotona, joten en yhtään ihmettele tuota onnellista hymyä hauvan kasvoilla meidän kotoisen lämpöisen kodin turvassa. Tosin Dägä on tiukkana, että sänkypaikka on hänen ja Jeppe saa pysyä lattialla tän yön! Tän illan projekti oli vielä kylvettää Dägä mutta kumpikohan noista oikeasti tarvitsisi sitä kylpyä :) Ehkä mennään koko suurperheen voimin!

Näihin kuviin näihin tunnelmiin reportteri lopettaa ja Valtteri voi vielä jatkaa kauden raportointia, huumoria!! Kesällä sitten Hankoon asumaan uusiin ympyröihin ja tervetuloa sinne excursiolle. Ainakin Juhannukseksi ollaan suunniteltu isoa juhlaa :)