Sofia jalutuskäik

Trip End Jan 03, 2009

Flag of Bulgaria  ,
Thursday, January 1, 2009

Hommikul viisin Kõku tööle ja asusin teisi äratama. Otsustasime Tammega teha vaiksema päeva ja kõndida niisama linna peal. Anne viisime kaubanduskeskusesse. J
Linn on vanu nõuka jäänukeid täis. Esimesena otsustasime vaadata Nõukogude armee monumenti. See oli süngelt täis soditud ja oli näha, mida inimesed sellest arvasid. Üritasime ka mitmetesse muuseumidesse pääseda, aga puhkepäev seadis oma piirangud ja need olid kõik kinni. Linna ainus toimiv mossee ja selle taga olev termaalvete saun, on üks paljudest vaatamisväärsustest. Sauna on renoveeritud juba 90-ndate algusest ja lõppu ei ole veel ikka näha. Põikasime sisse turuhalli ja seal keskel oli üks väike baar. Meie kohustuslik ost oli väike õlu ja siis pukkidel istudes oli hea ümbritsevat jälgida. Parajasti algas moe demm ja see oli enne otsas kui see alatagi jõudis. Neli "modelli" tegid igaüks 3 sammu ja kogu moos. Hakkasime nuputama, et mida nad müüvad. Lõpuks selgus, et karda, mida riietele ehteks panna. Siis rääkis mingi proua pikalt laialt ja peale ühispilti sai promoüritus läbi. Millegi pärast arvan, et peale seda üritust müügiedu ei järgnenud J
Käisime peaväljakul, kus valmistuti usinalt aastavahetuseks. Parasjagu toimus ühel tädil soundi proov. See, et taust fonolt tuleb, ei üllatanud, aga siis hakkas ta vahepeal kurtma, et ta mikker ei tööta. J Lugu samal ajal täiega peal. Sattusime ühele lahedale vanakraami turule. Seal müüdi igasugust padajanni. Uuridest kuni grammofonideni. Väga palju oli natsisaksa sümboolikaga asju. Seal nägime ka kuidas võib male inimesi köita. Vanadel oli pargis laud püsti ja mäng käis täie hooga vaatamata 9-le külmakraadile.
Käisime ka Pirotska jalakäijate tänaval. See on kõige ehtsam kaubandustänav ja esimesel pilgul tundus pubi leidmine suht võimatuna. Siiski Tsar Samuili nurgal leidsime ühe keldriõlleka "Adams". Hinnad olid uskumatud! Suur vaadiõlu maksis vaid 1,6 leevi (12,5EEK). Toiduvalik tundus lõputu ja tasuta. Ainuüksi snäkke oli 25 erinevat. Nautisime ohtralt head õllet ja salateid ning elu oli kohe täitsa timm. Arve oli lõpuks kahele 80EEKi. Loodetavasti lähevad Eestis need mõttetud baarid ja restod ruttu pankrotti, mis lajatavad kirveid!
Õlled sees ja käisime läbi ka "Lady's marketilt". See oli Tsari peal paar kvartalit edasi. Tegemist oli tavalise toiduturuga, kus müüdi tiba ka kõike "vajalikku". Meid paelusid kohe suured veini vaadid. Otsustasime seekord priisata ja osta kõige kallimat valget veini 12EEKi liiter. Kerge skeptilisus kvaliteedi osas hajus esimese lonksuga. See oli suurepärane lauavein. Edasi õnnestus osta mingit marineeritud stuffi ja päevanaelaks kujunes purk kuuseriisikaid. Võrratult head, ainult kuidagi ruttu said otsa L
Koju jõudsime peale viit ja hakkasime valmistuma õhtuks. Beauty sleep oli selle lahutamatu osa J