Russell

Luxury Apartments

Flag of New Zealand  ,
Wednesday, February 27, 2008

Kuna me jahti ei rentinud, siis lebotasime pikalt ja sõitsime Russelli. Sinna saab Paihiast autoga kas väga pika ringiga või praamiga. Praamisõit kestis vaid 10 min ja 2 praami saalisid pidevalt kahe sadama, õigemini kaldtee vahet. Kuna tõusud ja mõõnad on suure amplituudiga, siis klassikalise kai asemel on kaldtee. Praami otsad on sarnase kaldega, et saab sõita kaldtee peale. Praamil puudub vöör ja ahter, kuna alus on mõlemat pidi ühesugune ning sõidab just sedapidi, kumb ots parasjagu sõidusuunas on. Tillukeses kaptenisillas oli tõenäoliselt kummagi suuna jaoks eraldi juhtimine. Russell on NZ kõige vanem valgete koloonia. Seal on vanim kirik, hotell ja tõenäoliselt palju muudki. Sadamast oli linna ca 5km mägist ja ilusate vaadetega teed. Tilluke linnake koosneb kahest paralleelsest peatänavast (500m). Sattusime ühte kunstipoodi, kus sai näha väga omapäraseid ja huvitavaid skulptuure. Sealt leidus väga efektseid värvilisi klaaskuubikuid, mis keerlesid tipu peal (hind 230000EEK), erinevat klaasikunsti ja parim oli sissepääsu kõrval puidust nikerdatud rippuv mantel (160000EEK). See oli nii hästi järgi tehtud, et algul, me ei pööranudki sellele tähelepanu ja pidasime seda nagisse riputatud nahkmantliks. Kahjuks oli seal pildistamine keelatud ja neid põnevaid teoseid jäädvustada ei õnnestunud. Kohustuslik pärastlõunane õlle NZ vanimas hotellis oli omal kohal.
Tagasiteel sadamasse otsustasime külastada veinimõisat. Mõis asus kauni vaatega mäe tipus, kuid kahjuks oli resto suletud ja me saime vaid tiba ringi vaadata. Vein jäi kah maitsmata. Kuigi jah, eks reisi jooksul ole seda nüüd ikka maitstud kah juba. Ja Uus-Meremaa veinid on head.
Õhtupoolikul otsustasime mina kala sööma. Leidsime ühe tiba kõrvalisema resto, mis oli rahvast pungil. Õnnestus saada vist viimane laud. Ax tellis lobsteri, mis nägi suurepärane välja olevat ka maitselt suurepärane olnud. Me ülejäänud jäime "fish of the day" juurde ja ei pidanud samuti pettuma. Kõike seda rikastas hea valge vein.