Teel Paihiasse

Luxury Appartments

Flag of New Zealand  ,
Tuesday, February 26, 2008

Sel ööl magasime pikalt, nii et hotellist saime minema jälle ca 10:30 paiku. Ilm oli taas suviselt päikesepaisteline ja autotermomeeter näitas suisa 27 kraadi. Ees ootas ca 250 km-ne reis meie järgmisesse peatuspaika - Bay of Islandisse, mis asub meie marsruudil põhjasaare kõige põhjapoolsemas tipus (ehk kõige lähemal ekvaatorile) ning kus plaanisime veeta paar-kolm mõnusat rannapäeva.
Peab ütlema, et põhjasaare loodus ei jää lõunasaarele kuigivõrd alla. Siin on kõik lopsakam ja rohelisem. Mäed küll pisut madalamad, aga lõbusat kuppelmaastikku (ehk nagu Gerli ütleb - Navitrolla maali) leidub siin kõvasti. Ka siin on põlde ääristamas suured puuhekid ja teed on üsna mägised ja kruttivad. Erinevalt põhjasaarest on siin aeg-ajalt randasid, kus võimalik ujuda ja lõõgastuda.
Tee peale jäi esimene peatus Warkworth'is, kus võtsime korraliku hommikusöögi või siis varase lõuna. Edasi peatusime Whangareis, kus oli taas kaunis jahisadam. Tegime pilte, peesitasime pargipingil ning kogemata sattusime ka kellamuuseumisse. Seal oli vist koos väikeste käekelladega kokku u. paar tuhat kella. Saime ka väikese ekskursiooni, kus erinevate kellade helisemist ja töömehhanisme tutvustati. Täitsa põnev oli. Ja palju ilusaid pilte saime ka.
Teel peatusime sukeldumiskeskuses ja reserveerisime endale sukeldumispäeva 28.veebruariks. Sukeldumiskeskuse tegelane teadis Eestit jälle hästi ja ütles, et oli kunagi ammu suvel Hollandist Soome sõitnud ja teab meie vee külmust väga hästi. Lubas endale naljaga võrdlust, et meie suvi on umbes sama jahe kui Uus-Meremaa talv. Noh, tsipa ta muidugi liialdas ja ega nende endagi veetemperatuur siin suvisel ajal just kiita ei ole. Aga muidu oli lahe jutumees ja näeme temaga siis neljapäeval jälle. Muuhulgas soovitas meile ühte kaunist randa teel Bay of Islandisse, kus tegime peatuse, ujusime, tegime posu ilusaid pilte ja jõime ära pudeli veini.
Bay of Islandisse ehk täpsemalt Paihiasse jõudsime ca 8 paiku. Apartmenti rentija ootas meid juba 5-st ja ei suutnud kuidagi oma kibestumist varjata, et me 3 tundi hiljem jõudsime. Elupaika nähes saime tema kibestumisest aru ka. Nimelt on tegemist elumajaga, mille korteritel on eraisikutest omanikud, kes enamasti ei resideeru Uus-Meremaal. Meie apartmenti omanik on näiteks Lõuna-Aafrika päritolu keemik, kes pidi oma korteris käima ca 3 korda aastas. Ülejäänud aja on korter välja renditud suvitajatele nagu meiegi ning rentimist korraldab see sama kohalik vanake. Et see ei ole päris tavaline hotell, kus pidevalt keegi retseptsioonis istub, siis ootas vanake meid juba kannatlikult 3 tundi. Siiski oli tal olemas meie telefoninumber ja oleks ju võinud helistada. Igatahes ei pööranud me sellele seigale liigselt oma tähelepanu ja nautisime ilusat elamist.
Korteril on 2 magamistuba, millel on eraldi vannitoad, lisaks elutuba ja köök täies varustuses. Kesklinna on paar minutit autosõitu. Korteri rõdult avaneb maaliline vaade lahele, hoovis on palmiaed ja bassein jne. Ja selline korter vastab täiesti meie reisieelarves planeeritule. Mõnus.Käisime poes, et midagi hommiksöögiks varuda ning õhtustasime ühes palju kiidetud restoranis, millelt avanes vaade otse ookeanile. Võtsime eelroaks mitme peale taldrikutäie austreid ja saime päris palju naerda, kui Agur ühte maitses. Ütleme siis nii, et talle austrid ei maitse ja ta otsis paaniliselt võimalust, kuhu see suutäis poetada. Kusagile palmide vahele see siis maandus. Järgnev õhtusöök oli mõnus ja istusime päris pikalt. Koju jõudes tegime veel paar ringi täringuid ja kobisime magama.