Risto muljed Mamanuca sukeldumisest

Trip End Mar 13, 2008

Flag of Fiji  ,
Wednesday, February 13, 2008

Sukeldumine 2. päeva hommikul tuli suht spontaanselt, vähemalt Annele J. Ärkasin mingi seitsme paiku ja tekkis mõtesiin pole veel sukeldutud ning kuulu järgi pidid olema siin ägedad korallid. Sammusingi sukeldumiskeskusesse, kus ühe vanaga sai tiba konsulteeritud erinevate sukeldumiste osas. Selgus, et meid huvitav koralli sukeldumine läheb välja juba tunni pärast. Edasi oli juba lihtne, buresse tagasi, Anne "ära rääkida" ;) ja minek. Tagasi jõudes oli algne valge mees kusagile kadunud ja leti taga juba laisk must mees, kes kuidagi ei näidanud üles huvi meie registreerimiseks. Lõpuks sai see sell ära räägitud, et pole hullu ühti, küll me paati mahume J. Siis hakkasid asjad liikuma. Kohe saime lühikesed kalipsod vestid ja muu vajaliku. Siin oli mõõdikute konsoolis ka Gekko kompuuter. Peagi olime paadis ja sõit läks lahti. Kambas oli meid 11 sukeldujat ja paati oleks ehk ühe veel pressinud. Pooled olid jaapanlased, paar Calfornia tüdrukut ja üks austraallanna kõrvalsaarelt (Treasure Island). Saime umbes 15-20 min sõita, kui järsku hakkas paadi pilsipump tööle ja mootoriõline juga suundus tekile. Kipper jättis paadi seisma ja abilisega avasid mootoriruumi kaane. Selgus, et mootorijahutusvee lõdvik oli kinnitusest lahti tulnud. Kuna paadis puudusid tööriistad, siis kutsuti abi. Vahepeal oli ka pilsiruum tühjaks pumbatud ning vesi merre voolanud, aga paraku jäi terastekki katma rõve õlikiht, mis ka väga libe. Poole tunnipärast saabus kaater tööriistadega. Kohalikke olusid arvestades oli see suisa välgukiirus. 5 min askeldamist ja sõit võis jätkuda Mamanuca saarestikus. Meile avanesid väga ilusad kaadrid erinevatest paradiisisaartest ja neil olevatest erinevatest pinnavormidest.
Meie esimene spot oli Coral Pinnacle ja seda tähistas kaardil nr. 35. Tegemist koralli sambaga, mis põhjast (25m) tõuseb 10m sügavuseni. Läbimõõt on sel ka ca 10m. Kiire briif ja vette. Kõigepealt laskusime põhja tegime tiiru peale, siis suunas instruktor meid läbi koopa, mis oli paari meetrise diameetriga ja põhjatasapinnal läbi samba. Esimene koopa läbimine oli aukartustavaldav. Ümberringi oli kõik sünge ja eest paistmas valgus. Saime kõik ilusti kopast läbi ja jätkasime spiraalselt ümber samba tõusu. Avanenud värvidemäng oli ilus ja hulk erinevaid korallkalasid lisas veelgi värvi. Kõige paremini iseloomustavad nähtut ikka pildid , mida siia juurde lisan. Meie pundis oli üks tibi, kellele meeldis ilgelt esineda. Alati oli ta esimesena vees, kõige sügavamal, viimasena veest väljas ja kõigele lisaks näppis kõike. Tema ujuvuse oskused olid kah suht kaheldavad, sest tihti prantsatas ta põhja tekitades korraliku pilve enda ümber.
Nähtavus praegusel aastaajal ei ole just esmaklassiline, sest soe vesi (25m peal 28C) on olnud väga soodne planktoni kasvuks ja nähtavus on ca 15m. Samuti on pildistada keeruline, sest planktonilt peegelduv välgu valgus rikub pildi. Kindlasti tuleb kasutada seebikate korpuste ees välgu hajutajat, sest teisiti ei tule midagi vähegi kriitikat kannatavat välja.
Õlises paadis veetsime 40 min liikudes lähedal olevasse uude punkti, milleks oli Coral Garden (nr. 33). Lepiti kokku, et teise sukeldumise sügavuseks jääb 12m ja põhjaajaks sarnaselt esimesega 40min. Korall on tõsiselt suur ja mul jäigi hoomamatuks selle tegelikud mõõdud. Ükskõik kuhu ei läinud, alati oli mingi uus koht, kus polnud varem käinud. Kuna varem pole olnud võimalust koralle imetleda, siis võrdluspunkt puudub, aga igatahes jättis see võimsa mulje. Need kõikvõimalikud moodustised ja kaunid värvid olid imetlus- ning pildistamisobjektideks. Sai vajutud ka tiba sügavamale 16m peale, aga kompuutriga ikka lihtne, kui näed turvalisi andmeid ekraanilt ja midagi vaja ette kujutada. Need olid mu esimesed kompuutriga kontrollitud sukeldumised ja nüüd hakkab tekkima ettekujutus, millist pilli endale osta. Siinkohal raputaks Beqa poistele tuhka pähe, kes andsid konsooli mittetöötava (tühi patarei) kompuutriga. Kuna seal käis kõik, nagu koolitunnis (metalli kolksud andsid märku liikumistest), siis polnud muret, aga ikkagi - "ne solidna"!
Siinkohal tuleb mainida, et ainult OWD'st siin ei piisaks, sest sügavused lähevad peaaegu alati üle 20m. Igal sukeldumisel on meie Optimaxi prillid olnud instruktorite imetlusobjektiks. Imelik, et nad pole neid kellelgi varem näinud. Alati on uuritud, kust me need ostsime jne. Tõsi, need on tõesti head ja vaatenurk ikka esmaklassiline.