Esimesed muljed Fijist

Uprising Resort

Flag of Fiji  ,
Sunday, February 10, 2008

Nadisse jõudes tervitas meid mõnus ja niiske leitsak. Lennujaamas oli jälle polüneesia muusika - sedakorda juba live-esituses. Alates esimesest hetkest tundus, et siin on ajaarvamine teine ja keegi ilmaasjata ei stressa. Saime oma kohvrid õnnelikult kätte ja suundusime autorenti. Kuigi kell oli ca 6 hommikul, olid kõik boxid lahti ja elu kees. Elurütm siin käibki päikese järgi - hommikul päikesetõusuga (kl 6) tõustakse ning õhtul koos loojanguga (kl 19) minnakse magama. Hiljem kuulsime, et süüakse samuti enamasti 2 korda päevas - hommikul ja õhtul.
Saime oma auto kätte ning asusime teele Nadist Natadola beachile. Seda randa kiideti kui üht Viti Levu suuremat ja paremat. Tegelikkuses oli tegemist ühe suht üksildase kuurortiga, mille ümbruses käis tihe ehitus ning rand oli üsna räämas - palju sodi ja adru vedelemas. Aga ega siis eestlane sellest ära kohkunud - tegime oma esimesed ujumised ca 8 paiku hommikul ja selleks ajaks oli ilm juba korralikult päikeseline ja kuum, vesi ehk natuke alla 30 kraadi. Samas rannas võtsime ka kerge hommikueine - bacon & eggs - see ongi siinne põhiline hommikusöögi versioon. Ettekandja imestus oli suur, kui me kohvi asemel eelistasime õlut. Kuuldes, kust me pärit oleme, tundis ta meile kaasa, kui pikk reis meil seljataga on ning küsis imestunult - kuidas te inglise keelt oskate?
Edasi kulgesime mööda üht põhimaanteed - Queens Highway. Olgu mainitud, et liiklus on siin vasakpoolne ja juhid üsna raske jalaga - aga ega meie juht Risto ka võlgu ei jäänud :-)
Tee kulges piki Coral Coast'i, mis on saare lõunarannik. Loodus läks lopsakamaks ja ei olnud enam päikesest põlenud taimi. Maantee ise oli suht mägine ja tänu sellele tabasime väga kauneid vaated ning tõelist värvide mängu. Siin tundub, et igasugune umbrohi suudab endale kasvatada kauni õie.
Teepeal tegime päris mitu peatust - vaatasime kohalikku kultuurikeskust, kuid tänu meeletule palavusele sisse sinna ei läinud. Uurisime lähemalt mitmeid rannaäärseid kuurorte, kuid jätkasime teed soovitud sihtpunkti - Pacific Harbouri poole. Kuna meil oli üksainus asi Fijil ette bookitud - sukeldumine koos haidega, siis soovisime ööbimist samas kandis, kus asub ka sukeldumiskeskus Beqa. Beqa nimi on tulnud samanimeliselt saarelt, mis asub sukeldumiskuurorti läheduses ning kuulsat sukeldumisretke tehaksegi selle saare lähedal.
Olime Lonely Planeti abiga välja valinud ühe kindla kuurorti (Tsulu), kus lootsime saada hotellikohad. Õnneks olid kohad seal üsna täis ja pakutud vabad valikud olid küll soodsad, aga ookeanist pisut eemal ja mitte päris see, mis me ootasime. Sealt aga soovitati uut kuurorti - Uprising - mis osutus tõeliseks paradiisiks. Öö hind eesti rahas ca 1050 krooni ning selle eest saime mõnusad majakesed ookeanivaatega ning lahedate eksootiliste lisadega - näiteks dushiruum vabas õhus. Hiljem kuulsime, et hinna ja kvaliteedi suhe on siin kuurortis selgelt üks parimaid.
Lahe nüanss on veel see, et kohtasime siin kohe saabudes veel kahte eestlast. Üks on samuti Risto, kes on pärit Saaremaalt ja ametilt meremees. Elanud varem 4 aastat Tongal ning nüüd juba 2 aastat Fijil. Fijil oli ta kohanud heal järjel kohalikku naist, kes on täna tema elukaaslane ning ühtlasi selle sama kuurorti tegevjuht. Kuurorti omanikuks on naise vend, kes on nahavärvilt valge. Teine eestlane on aga tütarlaps Heilikki, kes on siin ametiasjus - mereande vahendava firma esindajana. Väga mõnus koht komandeeringuks, täitsa kadedaks teeb :-)
Igatahes tundub, et olime selle kuurortivalikuga igas mõttes kümnesse tabanud.

Nüüd on aga siis esimene öö Fijil magatud ning midagi ei ole teha - und jätkus hommikul kl 4-ni (Eestis on samal ajal kl 18 õhtul). Tõusime Ristokaga üles, pakkisime asjad lahti ja koristasime tuba, asusime blogi kirjutama ning kui veidike valgemaks läks, tegime ka üliromantilise jalutuskäigu rannas. Vaade rannast on hommikul vara lausa muinasjutuline - meile paistab üsna lähedalt 2 saart, mis olid mõnusas uduvines, linnud olid juba ärganud ja siristasid üksteisevõidu, taustaks loksus mahe hommikune ookeanilaine ning vaikselt hakkas ka järgmise lahe tagant päike tõusma.

Püüdsime veel pisut magada, aga sellest ei tulnud siiski midagi välja. Läksime hoopis basseini äärde päevitama (kell oli siis hommikul 7 ning päike just parajasti mitte veel liiga kuum). Varsti liitusid ka Agur ja Gerli ja kui me kl 9 lõpuks hommikusööki lõpetasime, olime selleks ajaks jõudnud juba mitu korda ujuda, võrkpalli mängida ning mõnusat eelmist õhtut meenutada.

Täna tuleb tõeline puhkuse päev, kui viitsime, läheme kaeme natuke ka pealinna Suva't, mis asub meie peatuspaigast ca 50 km kaugusel ning homme siis juba sukeldumine.

anneliv
anneliv on

Fiji
Istun Tartu hotellis ja mul hakkas teie blogi lugedes ning pilte vaadates palav:)

Palju tervitusi vihmasest Eestist, kus saab pingutamata käega halli pilve katsuda :))

leitti
leitti on

tahaks ka päikest:)
Tundub lausa uskumatu, et kusagil võiks päike ja soe olla... Aga väga lahe - hoidke ikka kursis mis teete ja näidake ilusaid pilte:)

rintsik
rintsik on

aurinko
Juhuuuu,

Kõlab kuradi lahedalt. Ma usun,et paradiisis on käidud :-) Igatahes hoidke päikest siis kõrgel ja muidugi hommikused õlletellimised võiks asendada kohalike shokeerimisega näiteks rummi tellimisega kl 7 am.

Kõps, olen mõttes ja hinges teiega :-)

anneristo
anneristo on

Tervisi vastu siitpoolt!
Hei k6igile! ja tnx heade soovide eest!
Lubame, et kohe varsti tuleb muljetele nauditavat jarge. Saadame siit praegu yhe suurema portsu paikest Eesti poole teele - siin on ylearugi...
Olge siis ikka kallid ja muljete 6htu tuleb tagasi j6udes pikk...

aare
aare on

khuul
Uprising Resorti vaade tundub kift :)