Arrival in Prague ~ Arrivée à Prague

ostruvek hotel

Flag of Czech Republic  , Bohemia,
Friday, August 5, 2011

6 countries,9 cities,about 16 kilos of luggage and a few dozens of hours in trains...
We started our adventure yesterday in grantham and caught our first train to the airport.
After the pilot congratulated himself for a "superb landing",we made it through passport control and caught a bus to the centre. As we drove past mcdonalds,burger king,numerous kfc,and a few tescos,i came to wonder if prague was really going to be the wonderful city that my grandpa had told me about.But as we jumped into a tram and arrived at our hotel,beautiful facades,probably just a glimpse of the beauty of prague, became the norm and needless to say,i was relieved!

~~~~~~~~~~~~~~~

6 pays, 9 villes,environ 16 kilos de bagages et quelques dizaines d'heures de train...
Nos péripéties ont commencé hier à grantham, où nous avons pris notre premier train pour l'aéroport.
Après que le pilote s'est félicité(référence après que spéciale khagneux) pour un "superbe atterrissage",nous avons passé le contrôle des passeports et pris un bus pour le centre ville.
En passant devant mcmcdonalds,burger king,de nombreux kfc et quelques tescos,je commence à me demander si la ville magnifique dont m'a tant parlé mon grandpère n'a pas perdu un peu de son attrait.Mais lorsque nous prenons le tramway pour rejoindre notre hôtel,je suis rassurée par la présence de superbes façades qui ne laissent que présager de la beauté de cette ville!

Devina on

Love the pink backpack...and can't wait to keep following this trip :)