Borta bra - men hemma bäst???? :-)

Trip Start Mar 14, 2011
Trip End Apr 15, 2011

Swiss Garden, Bukit Bintag
Rainforest B&B, Bukit Bintang

Flag of Sweden  , Örebro,
Friday, April 15, 2011

Hej Hopp i vårsolen :-)

Nu så har vi snart kommit åter till brottsplatsen :-) sitter på tåget hem mot Örebro och våran fina lägenhet. Vill hem - vill inte hem - vill hem så har det varit sista dygnen :-)

Visst fanken är det gött å komma hem :-) hälsa på systerdottern Franka, tjejmys hos bästa Linda i Unnaryd, många fina hojturer, massa 60-årsfester ;-), grillkvällar och kvällsdopp i någon sjö i vår och sommar :-) bara en massa trevligheter :-)

Solen mötte oss på Arlanda och det kändes himla gott och att få andas svensk frisk luft. Sverige har sina braiga sidor :-)

Sen vi hördes sist så har vi hunnit med KL några dagar och Anna har varit på sitt första Formula 1 :-) Coolt, massa bilar, massa ljud och massa myror ;-) För Tomas var det andra gången men lika coolt ändå :-)

Vi kom åter till Rainforest B&B där vi bodde sist och det var mysigt. Bra läge nära till det mesta :-)

Första kvällen kom vi sent och vi skulle på F1 dagen efter så efter lite mat och en öl somna vi gott.

Dagen för F1 tog vi oss ut via ett tåg sen buss och det gick på ca 1h till Sepang där banan ligger. Efter mycket väntan och bara lite regn så starta 56 varv av "oväsen" :-) Tyvärr vann inte Hamilton då han fick ett däck sönderkört men Tomas tyckte det var ett bra lopp ändå. Nu började cirkusen ;-) nu skulle ALLA verkligen hem och med bussar och bilar och människor överallt så kan ni tänka er hur det blev. Bussen som tog oss ca 15min från tåget till banan tog denna gång TVÅ TIMMAR!!!! En motorväg som var avstängd lite här och där, extrafiler var redan gjorda men ändå totalt stopp. Då bussen åkte på själva vägrenen så helt plötsligt fick folk för sig att köra utanför vägrenen på gräset så utav en från början 3-filig motorväg blev det 6 filer!!! Helt galet!!! Nåväl efter denna bussresa så kom vi fram till tåget och det var det inga förseningar på så ca 3h senare var vi hemma och vi tog oss mat å öl för att sedan stupa isäng.

Resterande dagar har vi knallat runt i en massa köpcentrum, strosat i Chinatown på Petalingstreet, ätit massa små udda saker, druckit öl, ätit mera osv osv...

De sista 2 nätterna flytta vi till Swiss Garden och vi fick 2 dagar med pool och lite sol. I KL så är det så att regn det får man räkna med var dag men vi hade tur att vi ofta var och shoppa då :-)

Och shoppat har vi gjort :-) man skulle kunnat ha haft med sig hur mycket som helst hem om man bara haft plats. Blev lite skor, kläder, saronger, glasögon, gosaker och en å annan liten present ;-)

Sista dan så tog vi oss även in på nöjesparken som ligger i Times Square (största nöjesparken inomhus i Malaysia) där vi åkte bergochdalbanan ett par ggr samt några andra otäckingar samt spela lite arkadspel. Var skönt att få tiden att gå innan vi tog en taxi ut till flygplatsen och inväntade att planet skulle gå.

Efter 12h landa vi i Amsterdam där vi skulle byta flyg. Där fick vi även med oss ett gäng flaskor med läskande innehåll att ha till sommarens grillaftnar och annat skoj :-)

Snart hemma som sagt och ska bli skönt att få några dagar ledigt så man hinner vända på dygnet och låta verkligheten komma ifatt oss :-)

En toppenresa har vi haft där lite av varje har hänt :-)

Bästa köp: Nya glasögon till Anna :-) 1200kr för komplett sett av bågar (Ray-Ban) med glas.

Sämsta köp: Tomas tofflor för ca 60kr (som han gav bort samma dag)

Bästa hotellet: The Village House, Santubong (utanför Kuching på Borneo) - fast klart den dyraste veckan :-)

Bästa Puben: Rafiis på Langkawi vid stranden :-)

Billigaste ölen: på Langkawi :-) en soft och mysig ö att spendera tid på om än något exploaterad.

Bästa maten: Indiska maten på Penang, matståndet på Langkawi, black peppar chicken på lite olika ställen :-)

Udda saker vi provat: Durian, Groda, friterade bollar i Chinatown & nasi lemak (det sista inget för oss).

Sen är det säkert "tusen" andra saker som vi glömt berätta och det kommer nog när vi ses på ett eller annat sätt :-)

2011-04-19

Nu har vi varit hemma några dagar och båda har jobbat sin första dag :-/ på gott och ont men visst är det skönt att ha kommit hem till våren.

Redan är vi i tankarna inför nästa resa som kan bli detta år - man vet aldrig vad som händer ;-)

Anna råka på att bli sjuk (som hon ofta blir efter hon varit utomlands) men är på bättringsvägen och Tomas jobbar sin jourvecka nu direkt men har turen att få hela veckan efter ledig så det är inte så synd om oss att vi jobbar hela påsken. Blir ju bara mer klirr i kassan till kommande äventyr :-)

Roligt att ni alla vänner, kollegor och familj har följt oss på resan genom detta forum (och facebook)

Vi avslutar nu denna resa och i sommar får det bli småresor i kära Sverige, där vi ses på ett eller annat sätt :-)

Puss å Kram

/Anna & Tomas