Goodbye Sydney

Trip Start Jun 09, 2012
Trip End May 06, 2013

Flag of Australia  , New South Wales,
Tuesday, February 26, 2013

Ons laatste verhaal in Sydney is van de afgelopen twee weken. We hebben veel gewoon thuis gezeten en door de stad gelopen, de laatste restjes Sydney opgesnoven en zijn vooral veel bij elkaar geweest. Dit ook omdat er een orkaan langs AustraliŽ kwam zetten (grote delen van Queensland zijn ondergelopen, en delen aan de kust hadden schuimgolven van twee meter hoog). De meesten van jullie hebben het verhaal vast wel meegekregen op tv. Dit hield in dat we een paar dagen non stop regen hadden. Ik denk dat we wel tig films gezien hebben de afgelopen tijd.

26 Januari was het Australia Day, wat inhield dat er in het hele land feesten en festiviteiten waren. We hebben die dag door de stad gelopen met een lekker zonnetje en 's avonds de vuurwerk/lasershow bekeken. Het is bijna niet voor te stellen maar dit was misschien nog wel mooier en meer spektakel dan het vuurwerk met oud en nieuw.

Als toerist heb ik nog een paar honderd foto’s van de stad gemaakt. Van grote gebouwen tot kleine beeltenissen op straat. Ik wil niets vergeten als ik straks thuis ben. Ook moesten we nog een keer samen zwemmen in zee, en een beetje bijbruinen voor de winter thuis.

Ons afscheidsdiner was bij Pancakes on the Rocks. Het is er altijd druk, en als echte Nederlanders wilden we weten waar al die heisa over ging (en lekker pannenkoeken eten!). (vanille milkshake, blueberry heaven pancakes, kopje koffie) Dit was meteen ons valentijnsdiner aangezien ik dat net ga missen hier.

Morgen vertrekt mijn vlucht naar huis. Nog een paar dagen en dan moet Willem ook onze kamer uit naar een nieuw onderkomen. Alle koffers zijn gepakt, tranen staan gereed en het afscheidsdiner is gegeten. Wat vloog de tijd! We hebben zo veel meegemaakt in de afgelopen 7 maanden. Zoveel nieuwe dingen gezien, mensen ontmoet, dingen beleeft! Alhoewel we de mensen thuis erg hebben gemist zouden we het zo weer over doen (de komende paar jaar blijven we gewoon thuis, wees gerust). Het was een ervaring om nooit te vergeten.

Willem zit hier nog een paar maand en hij zal nog veel bijzonders meemaken, maar vooral enorm druk zijn met studeren zoals ik dat ik Nederland zal zijn. Aangezien Willem niet zo’n blog schrijver is, is de kans groot dat dit de laatste blog van ons is in een hele lange tijd. Hopelijk vonden jullie het fijn om te lezen hoe het met ons was de afgelopen paar maanden, zo ver van jullie vandaan. Ik weet zeker dat als we thuis zijn, jullie allemaal genoeg verhalen hebben om (voor de verandering) aan ons te vertellen!

Cheers

Hendrik on

Jullie hebben een mooi avontuur achter de rug! Alleen..euh.. Ik neem aan dat jullie wat plakplaatjes gevonden hebben en die op je been hebben geplakt?

annaenwillem
annaenwillem on

Nee.. Maar er lag wel een stift op ons nachtkastje ;)

suzanne-pascal
suzanne-pascal on

Ha, leuk weer een verhaaltje te lezen! Jammer dat het de laatste is, ik heb inderdaad ook weinig hoop op een verhaal van Willem;) Hele goede reis morgen! Het weer hier stelt niets voor, dus ik weet zeker dat je na 1 dagje alweer klaar bent om terug naar Sydney te gaan:) Goede reis en geniet van het weerzien met je familie! Liefs Suzanne en Pascal

saskiasteven
saskiasteven on

weer een leuk verhaal, misschien kan willem het toch eens proberen? een blog geeft toch een leuke indruk waar je mee bezig bent maar ja, willem is misschien meer van het praten.Wat kan het regenen in Sydney! Fijn dat jullie zo genoten hebben, het is ook voorbij gevlogen, en de komende maanden zullen ook snel gaan! Tot spoedig

Henk en Zwannie on

Fijn dat wij hebben mogen mee genieten van jullie belevenissen in Au. Bedankt voor de mooie verhalen en de prachtige foto's. Succes met jullie studie(s). Het zal wel even wennen zijn zover uit elkaar; hopelijk gaat die tijd snel voorbij. Groeten van H&Z.