December has started!

Trip End May 06, 2013

Flag of Australia  , New South Wales,
Sunday, December 2, 2012

G'day!

Morgen gaan we naar Nieuw Zeeland! Woehoe zo'n zin in!! De laatste paar dagen was het bloedje heet in Sydney en hebben we aan ons vakantiekleurtje gewerkt.

Willem heeft woensdag zijn tentamens afgesloten en heeft een maand vakantie. Dus nu gaan we vier weken weg tot Oud en Nieuw. Voor het grote feest willen we wel in Sydney zijn natuurlijk.

De afgelopen twee weken waren weer mooi. Ik heb weer elke dag gewerkt, en Willem gestudeerd (en hij heeft een paar mooie grades teruggekregen op verslagen).
Plus: vorige week dinsdag kregen we telefoon, bleek het Marijn te zijn die 2 nachtjes op de bank kwam slapen. We waren het al bijna vergeten. Marijn was met Tim mee rondreizen, Tim gaat langer door, die is net weer in Sydney aangekomen op doorreis, en zien we met oud & nieuw weer!
Ik heb dinsdag snel de boel netjes gemaakt en een slaapzak gezocht. 's Avonds werd het weer eens tijd voor een buffetje en een drankje.
De volgende dag hebben we een appeltaartje gehaald want Marijn was nog jarig ook! De rest van de middag zijn we naar Bondi Beach gegaan. De kustwandeling van Bondi Beach naar Coogee Beach is wel een leuke manier om wat moois van Sydney te zien. En om lekker bruin te worden. Ik zag zo rood als een kreeft (paar plekjes vergeten in te smeren natuurlijk). Terug thuis hebben we een BBQ gehouden met David en n van zijn vrienden die voor een paar dagen langs kwam. Daarna zijn de jongens gaan stappen om er een goed feestje van te maken.
De volgende dag ging Marijn alweer naar huis. We zijn wel jaloers gemaakt door zijn verhalen over duiken bij het Great Barrier Reef ;).

Die vrijdag was het alweer tijd voor een feestje. David ging weg en gaf een goodbye party met een lading mensen en drank. We begonnen met BBQ-en en wijn, en gingen over op chips en bier. Dit alles met kersthoedjes op, al David style. Het werd een hele mooie avond!
Zaterdag kwamen we dan ook met moeite ons bed uit, maar ik was fris en fruitig optijd op mijn werk.

Verder hebben we veel lekker weer gehad, en onze nieuwe huisgenote 'Suzanne' verwelkomt. Donderdag hebben we op Bondi Beach kerstfoto's gemaakt, en 's avonds zijn we naar de IMAX bioscoop gegaan 'Skyfall'. In Sydney hebben we de grootste 3D bios ter wereld. Echt een leuke ervaring! Ik had de film en de bios veel minder goped verwacht. Al vind ik de nieuwe Bond geen echte 'Bond'. Het blijft een heel goede actiefilm met een oude creepy Amerikaanse hoofdrolspeler.

De laatste paar dagen hebben we onze vakantieplannen voorbereid. Onze volgende blog komt vanuit Nieuw Zeeland!

P.S.

Alles staat ondertussen al vol met kerstversieringen. OVERAL zie je kerstmanpoppen, kerstbomen en lichtjes! Een heel raar idee aangezien het hier 30graden is en de zon de hele tijd schijnt,

Cheers!

Hendrik on

Dat feestje ziet er gezellig uit zus! Een BBQ feestje in december, dat zal hier niet zo snel gebeuren ;)
Veel plezier in Nieuw-Zeeland en niet stiekem een kiwi meenemen he!

Btw, Daniel Craig is gewoon Brits ;)

saskia/steven on

Ziet er weer zeer feestelijk uit! Zijn dat de kerstmutsen van onze zolder?: hadden jullie daar nog ruimte voor in de koffer? en zijn ze ook mee naar Nw zeeland? Dat zijn straks dan wel de meest bereisde kerstmutsen ter wereld: van China, naar Nederland, van NL> Au> NZ> Au> NL? Heel veel plezier bij de Kiwi's Groetjes

Willem on

@Hendrik - hmm, ik dacht dat de december BBQ een jaarlijkse kerst traditie van de Konings is.....

@Ouders - Nee, na de hamer durf ik niks meer van jullie mee naar het buitenland te nemen. Ze zijn hier netjes in Sydney gekocht..

Cheers,
Willem