November Rain

Trip Start Jun 09, 2012
Trip End May 06, 2013

Flag of Australia  , New South Wales,
Monday, November 19, 2012

Deze drie weken sinds Maartje weer terug is in Nederland en Willem ook even vakantie heeft gehouden, is het weer super druk in huize Bakker-Koning.

Willem doet bijna niets anders dan studeren en elke dag hardlopen. Nouja, de 2 wekelijkse BBQ feestjes horen inmiddels bij het dagelijkse leven. Laatst hadden we na de BBQ een pokertoernooitje met z'n 7-en bij ons thuis. Nee pap, geen strippoker.. Ik had veel pech met mijn kaarten, maar ik heb in ieder geval 1 keer gewonnen! Toch vind ik bordspelletjes een stuk leuker. Sommige kerels nemen het spelletje veel te serieus.

Ook was het natuurlijk Halloween. Ik heb niet voor niets mijn politiepakje meegenomen! We zijn gezellig de stad in geweest. Onze huisgenoot hadden we veranderd in een Nederlander (oranje schmink). Hoe beter om indruk te maken op de dames dan je voor te doen als Kaaskop ;).

Omdat Willem verder overdag dus achter de computer verslagen zit te schrijven ga ik nog steeds veel alleen op pad. Als ik hier weg ga ken ik Sydney op mijn duimpje.
Ook heb ik er een baantje bij. Zo'n 15-20 uur in de week achter de receptie bij een hotel. Het is maar 5 minuten lopen, zo ideaal. Daar heb ik ook een paar leuke meiden leren kennen. Een Engelse die hier net is heen verhuisd en de Koreaanse eigenaresse. Ik kan er na onze trip waarschijnlijk gewoon terugkomen werken, wat heel fijn meegenomen is.

Wat verder leuk is, Prins Charles en Camilla waren in Sydney, en Willem heeft ze van dichtbij kunnen bewonderen. Deed hij nietsvermoedend zijn dagelijks rondje naar The Opera House, staan ze ineens voor zijn neus. Hij heeft altijd zo'n geluk!

Verder zijn we met David naar het Royal National Park geweest. Iets meer dan een uur onder Sydney. Er is daar een strandje waar een rivier in uitmondt. De rivier stopte nu 20 meter voor de zee omdat het de droge tijd van het jaar is. De waterval die erbij was sijpelde nu dan ook nog maar een beetje. Ik vond het wel prima, want het rivierwater bassin op het strand was veel warmer dan het zeewater. Het water lag brak maar was gelukkig nog gezond, de vissen zagen er goed uit. We hebben deze dag een lekker kleurtje gekregen. Mijn benen zijn nu net zo bruin als mijn armen!

Vorige week zag ik ook de grootste hagel tot nu toe. Zo iets als mijn halve vuist. Een grote onweerstorm kwam binnen een kwartier uit het niets opzetten. Na een half uur gedonder, een paar inslagen in gebouwen, en heftig veel regen/hagel was de hemel weer helder blauw. Ik kon net op tijd onder een brug schuilen en genieten van het uitzicht. Verder is het wel heerlijk weer hoor!

Voor onze trip naar Nieuw Zeeland hebben we onze kamer onderverhuurd. We hebben de onderhuurders nog niet gezien., maar het geld is al binnen! Het Museum voor Contemporary Art had free admission en ik was er toch wel meer dan een uur zoet met het bekijken van maffe tekeningen en dergelijke. Het is een mooi gebouw bij Circular Quay, en daarmee is verder alles wel gezegd.

Verder ben ik nu heerlijke Coles Finest Australian Orange Juice aan het drinken, ga ik zo het zonnetje in en voor Willen lekker spaghetti met Onions and Green Zucchini maken.

saskia steven on

PS hebben jullie de zonsverduistering nog gezien? of was die in Sydney niet te zien? Groetjes Saskia

Anna en Willem on

Ik weet niet of we veel van de verduistering hadden kunnen zien, we hebben er niet echt op gelet.

Elianne on

Een brug? Wel de bekendste brug van australië ;). Straks heerlijk van de natuur genieten in nzl!!! en hoe ver ben je met je kleurtje want de australische zon is zeer krachtig ;). Liefs vanuit het koude grunn!

annaenwillem
annaenwillem on

Haha, ik stond onder een andere brug te schuilen ;). Deze kwam in onderdoor gelopen toen de regen was opgehouden. Xxx